Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
När jag tankade Passaten idag så ser jag på insidan av tanklocket att jag inte får tanka biodiesel i bilen!
Till saken hör att jag hunnit köra den 3600mil och alltid tankat på Statoil, dvs majoriteten av milen har körts på biodiesel.
Vad kan detta spela för roll?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av elmuppo
Brainded skrev:När jag tankade Passaten idag så ser jag på insidan av tanklocket att jag inte får tanka biodiesel i bilen!
Till saken hör att jag hunnit köra den 3600mil och alltid tankat på Statoil, dvs majoriteten av milen har körts på biodiesel.

mvh
Anders
Nu finns det flera sorters biodiesel. Den nya biodieseln som man säljer
som "vanlig diesel" är inte skadlig för din bil. Dock den gamla RME (tror jag den hette) Bränslet funkade inte på TDI motorer, iaf inte så länge.

Har kollat detta då jag själv kör en TDI 1.9 (Seat)
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack så mycket :)

mvh
Anders
av olson
branx skrev:
Brainded skrev:När jag tankade Passaten idag så ser jag på insidan av tanklocket att jag inte får tanka biodiesel i bilen!

mvh
Anders
Nu finns det flera sorters biodiesel. Den nya biodieseln som man säljer
som "vanlig diesel" är inte skadlig för din bil. Dock den gamla RME (tror jag den hette) Bränslet funkade inte på TDI motorer, iaf inte så länge.

Har kollat detta då jag själv kör en TDI 1.9 (Seat)
I instruktionsboken till vår Tdi golf -02 står det att man kan köra på RME.Även 96 passaten jag hade tidigare. Anledningen är väl partikelfiltren på de nya bilarna inte tål rme
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]