Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Joo, det såg jag men alla frågor på dett forum handlar in den om bil som står i "underskriften". Det känns ju sådär att skriva en lång förklaring och så handlar de om grannens bil.......
efraiem1 skrev:Är det bara att bända loss de med skruvmejsel eller hur sitter de fast egentligen?
Nu har du en (i så fall) nyare version av instrumentering än jag. Men på min 740 -88B som har det mekaniska gemensamt med 940 är det bara att "dra ut" ljusvredet (bända försiktigt med skruvmejsel). Sedan kan man "bända" försiktigt ut panelen så följer knapparna med ut. På andra sidan ratten har jag för mig att man får lossa på ramen runt reglagen för fläkt och ventilation först, sedan är det samma där. Om det nu är det du menar.....
Ta ner panelen under ratten, då får man in handen bakom panelen och kan trycka ut knapparna...
lennarte skrev:Joo, det såg jag men alla frågor på dett forum handlar in den om bil som står i "underskriften". Det känns ju sådär att skriva en lång förklaring och så handlar de om grannens bil.......
Grannen får ju laga sin bil själv :wink: . Vi tar för givet det handlar om hans bil :-)-)
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]