Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

SkauneJohan skrev:testa att nollställa boxen, tror det bara är att koppla väck batteriet 1 timme(nån som kan får inflika) för är tomgången ojämn med V-kam så är nånting fel, annars kanske har du för högt bränsletryck så den går fett på tomgång?
Ja men fett tror jag inte den går då det känns som att den "döar" ibland när jag ska gasa iväg på t.ex. 3an på lite lägre varv. Alldeles som att det inte händer något alls första sekunderna... Vad skulle det kunna vara? Ska kolla soppatrycket.
Det satt en 530 topp, renoverad och planad 2,5mm och sen en proffsportning på det :D Det går att få ut ett bra jävla vrid ur dom om man kan porta rätt. Det satt std LH 2.4 sprut med guldbox och chip i både bränsle och tändning. 155-160hk samt 220nm vid 5000rpm.

Jag försökte sälja den för 12000kr i flera månader, inte en jävel som ville ge det, folk hängde upp sig på att det var en vanlig GL utan utrustning och trodde att den skulle gå som en 500hp bmw m5 bara för man hade bromspapper. Och till slut fick jag i princip skänka bort bilen för 5000kr då jag inte hade plats för den. Ångrar mig som tusan. Gick som fan jämfört med original och ett ASGÖTT register

Jag kan ha fel men jag vill minnas att jag läst någon annan som fått liknande problem med ojämn gång efter byte till V-kam. Jag skall byta i min bruks 740 också så fort jag bara får tid :D
Det satt en kamaxel som hette klr t4 och lyfte 11, nånting. Den hade fruktansvärt råå tomgång och den gick inte å fisköra på 4ans växel i 50 utan man fick fullgas accelera och karateväxla :evil: Den drog förvånadsvärt lite soppa inte över 1l/mil iaf. Den var ju duktigt injusterad i både soppa och tändning
Mille740 skrev:Det satt en kamaxel som hette klr t4 och lyfte 11, nånting. Den hade fruktansvärt råå tomgång och den gick inte å fisköra på 4ans växel i 50 utan man fick fullgas accelera och karateväxla :evil: Den drog förvånadsvärt lite soppa inte över 1l/mil iaf. Den var ju duktigt injusterad i både soppa och tändning

Länk till youtube på bilen
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]