Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Vad det verkligen blir vet jag ju inte, men på min D5 ska det gå från 215 hk och max 440 Nm till 230 hk och max 470 Nm.
Ett annat sätt att se på det är att man före Polestar har 440 Nm tillgängligt mellan 1500 och 3000 r/min. Efter får man det mellan 1400 och 3500 r/min.
Eller så kan man med original säga att man får 215 hk vid 4000 r/min. Vid 4400 r/min har effekten sjunkit till 195 hk. Efter Polestar har man fortfarande 215 hk vid 4500 r/min.

Registret blir alltså en del bredare, även om toppvärdena inte skiljer så mycket. Det märks en hel det vid toppfart, om man har för vana att vistas på Autobahn, exempelvis. Eller med några ton släp bakom.
av intruder1400
Så är det !
Men ska man hård dra får du inte byta något typ fälgar eller avgasystem utan o köra med rätt nr enligt tillverkare !
Läser man här inne upplever dom att Polestars effekt är mer riktig en typ Rica eller Bsr
Användarvisningsbild
av MarcusJ
intruder1400 skrev:Så är det !
Men ska man hård dra får du inte byta något typ fälgar eller avgasystem utan o köra med rätt nr enligt tillverkare !
Läser man här inne upplever dom att Polestars effekt är mer riktig en typ Rica eller Bsr
Så är det inte alls. Det är lite tröttsamt med alla dessa myter om helbilsgodkännande.
De ursprungliga förslagen till helbilsgodkännande (som lades fram av biltillverkarna) var så inskränkande, men EU menade (med all rätt) att det utgjorde mycket allvarliga konkurrens- och handelshinder, så helbilsgodkännandet blev betydligt friare när det väl trädde i kraft.
Användarvisningsbild
av apersson850
En del har dessutom ändrats i efterhand, när det gäller helbilsgodkännandet. Men såvitt jag känner till får man fortfarande inte ändra i certifierade bränsle-/insprutningssystem i bilarna. Inte utan att göra om certifieringen, och det är det i princip bara märkesanknutna trimmare som har rimliga möjligheter att göra.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
apersson850 skrev:En del har dessutom ändrats i efterhand, när det gäller helbilsgodkännandet. Men såvitt jag känner till får man fortfarande inte ändra i certifierade bränsle-/insprutningssystem i bilarna. Inte utan att göra om certifieringen, och det är det i princip bara märkesanknutna trimmare som har rimliga möjligheter att göra.
Givetvis. Men inte byta fälgar och avgassystem och allt vad det är, det är ju bara trams.
av intruder1400
Konstigt ! Har själv vart ut för en nitisk bes-man !
Bråka om ett sketet avgassystem som enligt hans utsago inte stämde överns med nr !
Ändrad euro klassning var hans svar till mig .
Användarvisningsbild
av apersson850
Avgassystemet ingår ju helt klart i motorns bränsle- och förbränningssystem, så det är knappast konstigt att det ska vara det som bilen är certifierad med. När reglerna ska följas.
av VolvoV70Forever
MarcusJ skrev:Här är en fin V70 R-design:
https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... ?ca=16&w=3
Ja den är helt okej, om det är till mig du menar... Jag vill dock inte ha en manuell låda och sen är priset 40-50 tusen för mkt. Frågan är bara hur det kan vara svart/vita skinnstolar på en my13? Slöt ju med dom efter my12... Antingen utbytta el så är det inte en my13. Tror dock att dom bara har bytt ut dom! Tycker ju att dom svart/vita är mkt snyggare än hel svarta så det är ju ett plus! Men det lutar nog åt en FT 2,5 eftersom dieseln d5 är mkt dyrare men det är nog en bättre affär då dieseln verkar ha högre andrahandsvärde än FTn hoppas att man har lite tur så det kommer några riktigt fina bilar till salu när det är dags för bytet! Tror man ska sluta titta på annonser efter att man har köpt sin så man inte får se nån billigare och bättre bil än sin nyinköpta ;)
av mbc
VolvoV70Forever skrev:
MarcusJ skrev:Här är en fin V70 R-design:
https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... ?ca=16&w=3
Ja den är helt okej, om det är till mig du menar... Jag vill dock inte ha en manuell låda och sen är priset 40-50 tusen för mkt. Frågan är bara hur det kan vara svart/vita skinnstolar på en my13? Slöt ju med dom efter my12... Antingen utbytta el så är det inte en my13. Tror dock att dom bara har bytt ut dom! Tycker ju att dom svart/vita är mkt snyggare än hel svarta så det är ju ett plus! Men det lutar nog åt en FT 2,5 eftersom dieseln d5 är mkt dyrare men det är nog en bättre affär då dieseln verkar ha högre andrahandsvärde än FTn hoppas att man har lite tur så det kommer några riktigt fina bilar till salu när det är dags för bytet! Tror man ska sluta titta på annonser efter att man har köpt sin så man inte får se nån billigare och bättre bil än sin nyinköpta ;)
Kollade i broschyren om my13 där är en bild på svartvita stolar och det står såhär:
"R-DESIGN-klädsel
Luta dig bakåt och njut av körningen
i unika sportstolar klädda i mjukt läder
med kontrasterande sömmar och präglad
R-DESIGN-logo. Välj mellan Mörkgrå/
Mörkgrå och Mörkgrå/Ceramic Light."
Så nog fanns det svart/vita stolar my13 också.
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]