- lör 24 dec 2016, 19:37
Nej knappast, det är rena rama sytrådarna till dom... Skulle tippa på 1mm2, max.
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Fast vad har du tänkt att driva som kräver mer än 18A? :shock:Tänkte driva en baslåda i skuffen :D Nä men hade tänkt köpa en sådan där 12-volt kupévärmare just för att få bort imman som alltid blir på insidan av bilen. Räknade precis och en sådan där kupévärmare kommer dra 12,5A så jag kör med 2,5 mm2 kablar, problem solved.
Jag kör 2.5mm2 på min, avsäkrat med ynka 5A. Och på den driver jag då arduinon(ok... 40-50mA är väl inte mycket att skryta med), GPS'en som har en 1A adapter, samt USB uttagen som klarar 3A(2+1A).
Robotslangen är det inga större problem med, jag har förutom 2.5mm2 kabel också 2x10mm2 kablar dragna genom den, och det finns plats kvar för iaf en 10mm2 till.
Men ta bort gummipluggarna på varje ände innan du drar kablarna, annars blir det knöligt.
SBergdahl skrev:Det är nog inga 2,5 till originalcigguttaget heller.Jo det är det nog sitter och kollar på en sådan precis nu och det ser att ut att vara 2,5 kvadrat, ska mäta imorgon just för att vara säker. Det kan vara så att dom är grövre på bilar 99- då dom fick en större säkring 20A istället för 15A på cigguttagen om jag minns rätt. :)
White skrev:Friskt kopplat hälften brunnet! :-O)Exakt :mrgreen:
Gott att du fick till det! :)
Lucif3r skrev:HAHAHA, du t om monterade reläet EXAKT som jag gjorde :lol: Jäkla copycat ;)Ja jag tyckte att det passade så bra där färdigborrat och allt bara ta en skruv och skruva in i plasten :)
frasse4 skrev:Ser bra ut! Minns när jag för många år sedan skulle sätta en knapp på min 240 så att man kunde välja om cigguttaget skulle ha konstant ström eller på tändningen. Tänkte inte på att strömmen i fall 1 även tog vägen genom cigguttaget till massa andra saker som styrdes av tändningen. Blev ju lagom förvånad när jag nöjd tryckte på knappen och halvljuset startade ;), men man lär så länge man lever...Ja man lär sig så länge man lever :)
Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]