Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
Hejsan!

Nån som vet om det går att eftermontera tillvalet subwoofer i XC90? Tillvalet fanns inte när jag beställde min bil. Kör High Performance sound idag och saknar lite bas.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
+1

Är också intresserad av detta om någon vet var man hämtar signal.

Jobbar utomlands och vår car policy tillåter inte mer än Momentum plus lite paket. Dock inte premium sound...
Användarvisningsbild
av Derank
Enklast och billigast är väl en aktiv sub och köra lågnivå.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Derank skrev:Enklast och billigast är väl en aktiv sub och köra lågnivå.
Jo - frågan är bara var jag enkelt hittar lågnivå. Har gör mig det var bökigt på gamla V70II och gissar att V90 är värre. Eller är det så enkelt som att ta signal från slutsteget? Förr satt det under sätet. Hoppas att det inte är optisk skit som jag har på min andra bil.
Användarvisningsbild
av Derank
Racetwin2 skrev:
Derank skrev:Enklast och billigast är väl en aktiv sub och köra lågnivå.
Jo - frågan är bara var jag enkelt hittar lågnivå. Har gör mig det var bökigt på gamla V70II och gissar att V90 är värre. Eller är det så enkelt som att ta signal från slutsteget? Förr satt det under sätet. Hoppas att det inte är optisk skit som jag har på min andra bil.
Jag menar såklart högnivån. Allt lär ju vara optiskt i v90in ochså.
av Mazarin
Definitivt intresserad av det här också. Har en XC90 och hade åkt in och uppgraderat per omgående om de bara erbjudit det (någon som vet den specifika orsaken att Volvo inte erbjuder eftermontering av några som helst stereodetaljer? Antar att det har något att göra med hur pass integrerat i bilen det är) då mellanregister och bas är riktigt klent och spelar man bara medelhögt börjar det låta illa.

Läste tråden som ogren tipsar om, vilken handlar om V90, men är såklart extra intresserad av om någon hittat en vettig lösning för XC90 (där en ev bas inte tar upp för mycket plats i bagageutrymmet).

Aha! Ingen större fara att köra så[…]

Jag har en Volvo S60 2011 som vägrar starta. […]

Jag har en Volvo S60 2011 som vägrar starta. […]

Trasig Renault Scenic

Dags för en middags tupplur efter maten. Seda[…]