Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattiasv60
Daniel23 skrev:...det som förvånar mig är att det på 7 dagars beställningstid från första beställningsdag har kommit in bilar för 13 veckors produktion före mig.
Om det vore så enkelt. Men man lägger inte bara upp en kö i tur och ordning allt eftersom ordrarna trillar in. Det beror även på vilken modell/variant och vilka tillval du gjort. Det kan vara begränsningar i kapacitet hos leverantörer eller i Volvos fabrik som påverkar tiderna.

/M
av AndS
Detta med färger i lite knepigt, tar man utställning eller bygga bilmiljö med oftast en vit bakgrund så tappar ljusa bilar lite av kontrasterna där mörka nyanser gör sig bättre.
Men sedan ute i "verkligheten" där det förekommer olika ljus och mängder av färger kan en ljus färg istället bli den särskiljer sig.
Tar vi en även en mörk färg tillsammans med CC svarta detaljer runt hjulhus, etc, kan det se murrigt ut då det blir för lite konstrast där en ljus färg istället kan ge en förstärkning av bilens former med inramning av det svarta.
Till slut är det ändå vad man själv gillar som ska vara avgörande inte vad andra tycker :wink:
av avenda
Nu borde det snart börja dyka upp maple brown-bilar antar jag, någon som sett nån ute hos handlare/vet handlare som har nån?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av Rattfrossa
AndS skrev:Detta med färger i lite knepigt, tar man utställning eller bygga bilmiljö med oftast en vit bakgrund så tappar ljusa bilar lite av kontrasterna där mörka nyanser gör sig bättre.
Men sedan ute i "verkligheten" där det förekommer olika ljus och mängder av färger kan en ljus färg istället bli den särskiljer sig.
Tar vi en även en mörk färg tillsammans med CC svarta detaljer runt hjulhus, etc, kan det se murrigt ut då det blir för lite konstrast där en ljus färg istället kan ge en förstärkning av bilens former med inramning av det svarta.
Till slut är det ändå vad man själv gillar som ska vara avgörande inte vad andra tycker :wink:
Där har du en bra poäng. Den vita bakgrunden i Bygg din Volvo påverkar verkligen hur man upplever färgerna. På det hela taget är sajten ganska dålig när man kommer till exteriören. Färgerna i sig upplevs fullständigt annorlunda än på exempelvis den amerikanska sajten och, som sagt, den vita bakgrunden påverkar intrycket starkt. En uppdatering där man kan välja bakgrundsfärg eller ännu hellre en bakgrundsmiljö skulle betyda mycket. Porsches konfigurator kan kanske vara en bra inspiration.
av troubleshooter
Ett tips är att prova "bygg din Volvo" som våra grannländer har, tycker att det ger en helt annan bild av färgerna.....

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]