andersuw skrev:VolvoV70Forever skrev:Okej då har dom skrivit fel i annonsen bara... Nån som har en uppfattning om hur t4an står sig jämfört med d5an och FTn i prestanda och bränsleförbrukning? Och om man chippar ovanstående mod gör det någon märkbar skillnad? Antar att polestar är att föredra så garanti gäller, hur mycket kostar en sån uppdatering?
Polestar kostar normalt 9200. Ibland går det att få till rabatterat pris för 6900 kr. Mechanum (finns i Göteborg och Malmö) verkar ha detta priserbjudande för jämnan:
http://www.mechanum.com/vara-varumarken ... /polestar/
Ok, finns ju billigare men det verkar som att det bara är polestar som gäller om man ska ha nån garanti kvar i fall det nu är någon motorgaranti kvar på bilen... El finns det någon annan än Polestar som låter garantin vara kvar?
Jag velar alltid så fort jag ska köpa nåt.. man vill ju helst inte ångra sig när man lägger nästan 200 papp på att ta sig från a till b....Har gått i tankarna att köpa en 14 el nyare, som dock är relativt standard och med t4 motorn, och sedan själv montera vinge,sänkningssats, fälgar polestar och lite annat smått och gott... Är ju lite roligare utseende på den nyare modellen, både ut och invändigt, plus att det går att hitta en som bara gått 4-5000 mil! Blir ju tyvärr inte riktigt lika mkt lull lull som en r design men blir ju rätt fet ändå! Blir förmodligen inte samma andrahandsvärde på en r design från my11 som hos en my14 med t4 motorn tror jag.... Det är svårt att bestämma sig, har dock inte bråttom som jag kan vänta tills drömbilen dyker upp på blocket, bara det blir innan sommaren... Det tråkiga med en bil från fastlandet är att dom gått i salt,vilket vi inte har här på Gotland, min 04a är 100%rostfri vilket är väldigt skönt!