Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Då blev man strömlös lagom till julafton.Låste upp bilen med fjärren,öppnade dörren
och instrumentpanelen mm lyste upp som vanligt,stoppade i startnyckel,satte på radion,
tryckte på önskad station som började ljuda och tryckte därefter på startknappen,
därefter blev allt dött.Får inte ut startnyckeln,ingen ström i bilen.Hra skruvat en del med
bilar men har noll koll på det bilelektriska.

Någon som har en idé vad det kan vara?
Senast redigerad av 1 xAx, redigerad totalt 0 gånger.
av xAx
Har nu varit hos grannen och lånat en multimeter.Vilospänningen på batteriet är 12,5 volt,
men trots det är det totalt dött/strömlöst!!!??
Förmodar att batteriet är okej.Skulle det hjälpa att starta med startkablar.
Vågar jag ge mig av och parkera efter det?
Om det inte är batteriet,vad bör jag kolla härnäst?
Ni får ha överseende med dumma frågor,men jag är en nolla när det kommer till det bilelektriska :oops:
Användarvisningsbild
av js1
Har du kollat alla säkringar?
av xAx
Raad skrev:Kolla spänning Batteri plus och jord motor samt batteri plus mot jord kaross.
Du får gärna utveckla närmare så jag förstår. Är totalt okunnig vad gäller bilel.
Användarvisningsbild
av js1
Kolla instruktionsboken. Det bör ju vara en större huvudsäkring.
av Schmoyoho
Finns det inte en huvudsäkring på plus- eller minuspolens anslutning också, eller minns jag galet? En säkring som kan bryta strömmen till hela bilen. Ingen aning om vad som skulle kunna få den att skjuta dock.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]