Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av herminge
Jag testade i morse att ändra volym på telefonen under samtal. Det spelade ingen roll, jag kunde ändra från inget ljud alls till fullt, och det var samma i bilens system.
Användarvisningsbild
av jcartel
Jag jobbar med bl.a. service och support på iPhone och har mycket svårt att tänka mig att det skulle vara något modellspecifikt problem. Problem med en viss version av iOS möjligtvis men att just iPhone 6 skulle ha detta problem ser jag som osannolikt.
Användarvisningsbild
av drawman
Jag har samma problem med min iPhone 6! Dock kör jag V40CC, har höjt max på telefonen under samtalen, men får ändå inget bra ljud när jag rattar upp volymen till 100% i bilen... :roll:
av Gorban
Jag har iPhone 6 och det fungerar fint.
Användarvisningsbild
av gooose
jcartel skrev:Jag jobbar med bl.a. service och support på iPhone och har mycket svårt att tänka mig att det skulle vara något modellspecifikt problem. Problem med en viss version av iOS möjligtvis men att just iPhone 6 skulle ha detta problem ser jag som osannolikt.
Har en ouppdaterad 5a som ger mig ett bra mycket bättre/högre ljud både när det gäller samtal/eller musik spelning
och när jag köpte min 6a i juni så vart det det första jag reagerade på det lägre ljudet och efter senaste IOS10.2 så tappar den även uppkopplingen oftare än innan jag uppdaterade

Tidigare kunde jag ha uppkoppling mot headsetet på jobbet hela dagar nu med senaste IOS så kan den tappa 6-8 ggr på en dag och jag måste varje morgon oftast gå in i tel och ansluta headsetet vilket tidigare gick med automatik
Har 3 kollegor med samma problem efter uppdatering det komiska i det hela var att vi påtalade detta för en av kollegorna o han bara garva åt oss tyckte att vi var otekniska
Men han blev lika oteknisk efter en uppdatering tänk vad utvecklingen leder oss i cirklar

Det stod i den senaste att en sak som skulle åtg med sensate IOS var just uppkopplingen med Bluetothen men något blev inte bättre tvärt om

har själv senstae mjukvaran till bilen och det funkar ändå inte så att ni vänder er till eran volvohandlare hjälper inte för detta fel

kontakta eran telefon leverantör tex Apple och påtala situationen och vänd er till Volvocars infosida och meddelande vad som händer

//Gooose
av MathiasSV70
Jag har en IPhone 7 och jag upplever att ljudvolymen med samma telefon är lägre i min nya V90 än i min V70 från 2011.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Idag hämtade jag min bil från volvoverkstaden. Ett av deras uppdrag var att åtgärda telefonljudet, ett annat än installera apple car play. Trots ny mjukvara för båda dessa blev det ingen förbättring. Telefonvolymen är lika låg i apple car play-vilket ju inte går genom bluetooth. Problemet måste sitta någon annanstans än i sbt alltså? Vad finns kvar att undersöka?

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]