Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Stålbromsrör är inte så farliga att kona om man har ett hyffsat verktyg. Jag har biltemas dubbel-konings sats, och det är inga som helst problem att kona stålrör "på fri hand" så att säga, dvs ingen fixering mer än handen. Och då är jag ändå pinsamt svag :lol:
Då är det förmodligen titan-rör i min bil för det gick ej att få till en kona med enbart hand kraft. Var tvungen att lägga konigsverktyget mot bromsskivan sen ta foten och hålla fast koningsverktyget mot bromsskivan sen tog jag handkraft och försökte göra en kona det var precis så att det gick.
Att kona röret och sen komma på att man glömt nippeln är ju klassiskt :) Gjorde exakt samma fel första gången, TROTS att jag konstant sa åt mig själv "glöm inte nippeln, glöm inte nippeln, GLÖM INTE NIPPELN!" men likväl så stod man där med en skitfin kona, och nippeln liggandes brevid, och hjärnan skrikandes "men vaf-n sa jag åt dig din j-a idiot!?".... :lol: :lol: :lol:

Nu vet jag inte hur mycket bakvagnen skiljer på x40 jämntemot x70, om det är mycket trängre eller så, men jag tycker inte det var några problem att få plats med den medföljande kaparen. Rören är så pass flexibla ändå att det utan problem gick att vika upp/flytta på dom tillräckligt.
Lucif3r skrev:Att kona röret och sen komma på att man glömt nippeln är ju klassiskt :) Gjorde exakt samma fel första gången, TROTS att jag konstant sa åt mig själv "glöm inte nippeln, glöm inte nippeln, GLÖM INTE NIPPELN!" men likväl så stod man där med en skitfin kona, och nippeln liggandes brevid, och hjärnan skrikandes "men vaf-n sa jag åt dig din j-a idiot!?".... :lol: :lol: :lol:
Jag undrar om du inte satt dold och tjuvlyssnade på mig... :mrgreen:

Jo, det kan tänkas att det hade gått att använda den större avskäraren, men jag ville ha in skarven under en skyddsplåt (i äkta plast), och där fanns det inte mycket att flexa på. Skulle jag valt att skarva på 'raksträckan' under plattan hade det inte varit några problem.
Hej Hans-Göran

Ser att du har markerat denna tråd som löst.
Jag tänkte vara fräck och fråga hur du löste det. Vilken metod tog du till och var skarvade du?

Har samma problem på våran V40 och var inte alls nöjd med verkstadsofferten jag fick :sick:

Tack på förhand.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]