Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Vill uppgradera ljudet. Har bytt framsystem men vill skaffa bättre högtalare i framdörrarna. Vilka passar och hur kopplar jag?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Har du bytt dörrarna i fram om du menar framsystem? Isf ät de dörrarna bak o byta o är väl nån skum storlek i volvo har ja för mig men de ska finnas adapter o köpa så 5.25" passar. Ska du driva dom på stereon så är de bara koppla in lika som dem som sitter där
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Jag bytte enbart själva radion, sitter orginal i framdörrarna samt vid framrutan. Går det att använda samma kablar som sitter där sen tidigare? Är det diskanter vid framrutan?

Användarvisningsbild
av the_dolph
Det är en vanlig iso kabel som är kopplad från radion till radiostammen. Hur får man loss gallren på framdörrarna?

Användarvisningsbild
av frasse4
Du skjuter dem åt sidan så lossnar dem. Du kan pressa dem lite inåt samtidigt som du skjuter dem.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Tackar får testa det. Finns det något tips på bra högtalare fram som passar. Har en alpin radio på 4x50w.

Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]