Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
Har någon mer än jag haft problem med lågt ljud i telefonsamtal via BT i sin V/S/XC90? Jag har fipplat med alla inställningsmöjligheter men ej funnit någon lösning. Som det är nu höjer jag volymen till max under telefonsamtalen men tycker ändå att det är för lågt.
av Jacobsson
kanske ett dumt förslag men är du säker på att du höjt profilen för BT i telefonen.
dvs att när samtalet är uppkopplat, har du testat att höja volymen i telefonen då?
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jacobsson skrev:kanske ett dumt förslag men är du säker på att du höjt profilen för BT i telefonen.
dvs att när samtalet är uppkopplat, har du testat att höja volymen i telefonen då?
Är ej ett dumt förslag, ofta är det ju sådana grejer man missat, men just detta har jag redan bockat av i min felsökning. Får se om jag får mer respons här, annars blir det väl ett verkstadsärende.
av herminge
Jag har samma problem. Eller det är inte något problem, snarare en observation. När jag lyssnar på musik så går jag som mest upp till 45% av volymen, men för telefonsamtal går jag till 95%. Om jag går upp fullt har jag märkt viss distorsion. Jag har dock inte testat att höja volymen på telefonen under ett samtal. Det ska jag bocka av i morgon.
av Gorban
Det är inget problem som jag har. Kör telefonsamtalen på ca 50 % volym.
Användarvisningsbild
av gooose
Sleeper vad är det för modell av telefon som du upplever detta med...

Har flertalet kunder som på senare tid upplever det just precis som du beskriver och dom har I Phone 6

En kund förklarade att det funkade jätte bra när hon hämtade ut bilen och i ca 2 månader sedan samma upplevelse som dig
Hon bytte telefon just efter 2 månader från I Phone5 till 6 an och då började det

Som jag kommit fram till är att det Inget som har med bilen att göra utan fenomenet ligger i telefonen

Jag har precis samma på min egna bil och testade med en I Phone 5a och då är allt OK
Gäller även när du lyssnar på musik genom telefonen får höja mer för samma ljud som innan

Det är lägre volym på alla bluetooth anslutna grejer med I Phone 6 Bil,Högtalare,Headset osv

Med senaste iOS 10.2 så är det faktiskt ännu sämre tappar uppkopplingen oftare ära innan jag uppdaterade och senaste iOS skulle fixa en del strul med Bluetooth

//Goose
Användarvisningsbild
av Sleeper
goose du är nog nära något nu... Jag har iphone 6s, med IOS 10.2.

Hur har du tolkat situationen? Vänta på IOS-uppdatering? Sensus-uppdatering sker väl alltför sällan och på en mer övergripande nivå?

Man kanske ska testa att starta om och på telefonen, aktivera/avaktivera bluetooth, ta bort telefonen från bilen och återparkoppla, osv osv.

Eller ska jag ta detta som en anledning att ge mig själv en iphone 7 i julklapp? :)
av herminge
Jag kör med iPhone 5 (inte s) och har IOS 10.2. Och jag märker samma sak. Men i morrn ska jag testa att öka volymen när jag har ett pågående samtal.

Är det jobbigt att bli rättad när[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]