NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Isla
Har idag köpt min första V50, årsmodell 2007, gått ca 19200 mil. Planerar att slänga in den på service ganska omgående, så verkstan får gå igenom den och se så den service säljaren påstår sig gjort, faktiskt är gjord. I övrigt så vet jag inte så mycket om denna bil, så ägartips mottages tacksamt. Något speciellt jag bör tänka på? Större service? Sista service i boken är gjord vid drygt 15000 mil.
av Miinan
Vilken motor ? växellåda ? fram eller fyrhjulsdrift ? är kamremmen bytt ?

Sen lite mer, hur känns den när du kör ? svängig , stötig eller bara bra ? som sagt lite mer info så kanske vi kan hjälpa dig lite på traven ;)
av Isla
Miinan skrev:Vilken motor ? växellåda ? fram eller fyrhjulsdrift ? är kamremmen bytt ?

Sen lite mer, hur känns den när du kör ? svängig , stötig eller bara bra ? som sagt lite mer info så kanske vi kan hjälpa dig lite på traven ;)

109 hk, 1,6 l motor, manuellväxlad, framhjulsdrift och ja, jag trooor kamremmen är bytt, men kan kolla när jag hämtar bilen i morgon.

Den kändes bra att köra. Låg bra på vägen, men har som sagt inte hämtat den än, utan ska så göra i morgon. Hoppas på en driftsäker bil, som ska ta mig från punkt a till b utan större bekymmer till dess jag studerat klart om 1½ år. :)
av Isla
Isla skrev:
Miinan skrev:Vilken motor ? växellåda ? fram eller fyrhjulsdrift ? är kamremmen bytt ?

109 hk, 1,6 l motor, manuellväxlad, framhjulsdrift och ja, jag trooor kamremmen är bytt, men kan kolla när jag hämtar bilen i morgon.

Den kändes bra att köra. Låg bra på vägen, men har som sagt inte hämtat den än, utan ska så göra i morgon. Hoppas på en driftsäker bil, som ska ta mig från punkt a till b utan större bekymmer till dess jag studerat klart om 1½ år. :)

Kanske skulle sagt också att det är en diesel. :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Kan ju vara ide att göra sig av med den innan 24 000 mils servicen. 15 lax vill du nog inte lägga...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Under mina 2-3 år som ägare av en V50 D5 -08 så var jag nöjd. Det dyraste jag fick byta var länkarmar.
Så lycka till med nya bilen.
av Isla
W.A.P.E. skrev:Kan ju vara ide att göra sig av med den innan 24 000 mils servicen. 15 lax vill du nog inte lägga...
Har förstått att det är en stor service då, så ja, nog lär den bytas ut innan dess. Tack! :)
av Isla
Tomas88 skrev:Under mina 2-3 år som ägare av en V50 D5 -08 så var jag nöjd. Det dyraste jag fick byta var länkarmar.
Så lycka till med nya bilen.

Tack så mycket! Jag hoppas bli nöjd, hade en V70 förut som jag var mycket nöjd med. Lite stor dock, därav V50 nu. :)
Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]

Finns inget sådant i manualen. Det stå[…]