Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Fick för mig att göra ett ryck idag med bilen, men inte vart det några cigguttag monterade.

här kommer lite bilder iaf :)

Hb inre lamparmaturen ligger här och skäms
Bild

Här är en till bild på den bar att här har jag gått lös med borrmaskinen, ser ni vart?
Bild

Och här är resultatet. Det som jag gjorde var att jag borrade upp ett hål för en lampa till dimljuset på högersidan, sen så satte jag in en 5W lampa så att jag nu har totalt tre positionsljus på samma sida :) hade bara en lampa så på andra sidan sitter det en 21W. Det var redan fördraget så det var bar att sätt in en lampa så lös det :D
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Tjusigt! 8)
Tackar :)
Lucif3r skrev:Hm, ser lite dumt ut med 3, skulle sett bättre ut med 4. :|
Ja men möjligt att man kanske kan sätta in några led eller om det finns plast för en extra lampa vid bromsljuset. :) Få ta och kolla på det någon dag.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Japp bromsljuset sitter ju allra längst ut/längst ner så det är en egen reflektor till den.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kollade bromsljuset igår och insåg att det går inte att sätta en dubbelpolig lampa där, jaja man kan inte få allt. Han iaf in till Biltema (såklart) igår och köpte ett nytt torkarblad då det ena av dom två som jag köpte för en månad sedan har blivit stenhård i gummit och den för ett jäkla oväsen mot rutan. Sen inhandlade jag även ett cigguttag, sen kom jag till kablarna och hmm där kan jag inte riktigt bestämma mig. 0,75 och 1,5 mm2 är inte att tänka på men 2,5 känns rätt ok tills jag såg att den klarar max 18A vilket känns i klenaste laget, nästa steg är 4 mm2 som klarar 26A. Frågan är bara den om jag orkar att få igenom en 4 mm2 kabel genom robotslangen som går mellan kupén och motorrum. Känns som att det får bli ett försök med 4 mm2 kabeln för 2,5 mm2 känns lite för klent.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Fast vad har du tänkt att driva som kräver mer än 18A? :shock:
Jag kör 2.5mm2 på min, avsäkrat med ynka 5A. Och på den driver jag då arduinon(ok... 40-50mA är väl inte mycket att skryta med), GPS'en som har en 1A adapter, samt USB uttagen som klarar 3A(2+1A).

Robotslangen är det inga större problem med, jag har förutom 2.5mm2 kabel också 2x10mm2 kablar dragna genom den, och det finns plats kvar för iaf en 10mm2 till.
Men ta bort gummipluggarna på varje ände innan du drar kablarna, annars blir det knöligt.
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 252

Intressant. Jag antar den med andra ord låg […]

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Det där med remmar är svårt. P&ari[…]

Har då en 945a som det sitter en ltt i, o ha[…]