Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av An1000
#985176
Hej!

Jag har haft en del problem med kärran. Trodde att allt var löst men nu när jag startade i morse rusade tomgången mellan 1 000 till 2 000 varv, upp och ner. När jag sedan gav gav till cirka 5 000 varv löste det sig, men man funderar ju om något är galet.

Jag spelade in historien (man kan bortse från alla skallrande ljud, något löst i motorrummet),
#988002
An1000 skrev:Hej!

Jag har haft en del problem med kärran. Trodde att allt var löst men nu när jag startade i morse rusade tomgången mellan 1 000 till 2 000 varv, upp och ner. När jag sedan gav gav till cirka 5 000 varv löste det sig, men man funderar ju om något är galet.

Jag spelade in historien (man kan bortse från alla skallrande ljud, något löst i motorrummet),

TPS:en, gasspjelsgivaren

Länk

http://www.tradera.com/item/343535/2337 ... -renault-f
#1134007
An1000 skrev:Hej!

Jag har haft en del problem med kärran. Trodde att allt var löst men nu när jag startade i morse rusade tomgången mellan 1 000 till 2 000 varv, upp och ner. När jag sedan gav gav till cirka 5 000 varv löste det sig, men man funderar ju om något är galet.

Jag spelade in historien (man kan bortse från alla skallrande ljud, något löst i motorrummet),
Jag har samma problem, hittade du någon lösning?
#1134303
V40V40 skrev:
An1000 skrev:Hej!

Jag har haft en del problem med kärran. Trodde att allt var löst men nu när jag startade i morse rusade tomgången mellan 1 000 till 2 000 varv, upp och ner. När jag sedan gav gav till cirka 5 000 varv löste det sig, men man funderar ju om något är galet.

Jag spelade in historien (man kan bortse från alla skallrande ljud, något löst i motorrummet),
Jag har samma problem, hittade du någon lösning?
Tror fortfarande på TPS:En, 350:- kan vara lösningen?? :-)-)

Upplevde en blyg röklukt strax efter att ha m[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Det viktigaste är att du vilka må[…]

Problem med GPS och anslutning.

Det löste sig. Skriv gärna hur det […]

El-fel i 940 -92a

Hej alla! Har något / några fel p&ari[…]