Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Här kommer några bilder på bilen. :-)-)
Bild
Bild
Bild
Bild
av sådärlagomkunnig
Något känt elfel på S80 modellerna? min tänder ABS, Antispinn och motorfels lampor plötsligt vid färd och går knappt köra helt hackigt typ, går fixa om man drar i säkringarna men kan hända närsom igen. är detta något man kan lösa själv eller måste man ge den till volvo för dator formatering? känns mer lönsamt att sälja av den.
tacksam för svar.
HWE 593.
av MickeM
sådärlagomkunnig skrev:Något känt elfel på S80 modellerna? min tänder ABS, Antispinn och motorfels lampor plötsligt vid färd och går knappt köra helt hackigt typ, går fixa om man drar i säkringarna men kan hända närsom igen. är detta något man kan lösa själv eller måste man ge den till volvo för dator formatering? känns mer lönsamt att sälja av den.
tacksam för svar.
HWE 593.
Du måste få felkoder utlästa. Annars blir det gissning, och byta saker i på "känn" blir snabbt dyrt.
Det finns OBD-läsare för hemmabruk också, men för ABS osv, går inte med läsarna för nån hundring.
Dom läser endast motorn.
Biltema har en volvoanpassad för ca 1000kr.
av Painkiller60
Jag har nyligen köpt en S80 (2001) med 2.4t och den var kört lite drygt 16 000 mil. Än så länge tycks bilen vara felfri och jag som innan en del år sedan ägt en 740 GL (1987) och en 850 GLT (1992), måste säga att bilen är helt annat. Den går mjukt och i det hela trots åldern ser ut som den var ny. Bilen har haft kammremsbyte och turbobyte rätt så nyligen, cirka 3000 mil sedan. Den är behaglig att köra och mycket bil för pengarna.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]