Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Till problemet
Vid gaspådrag kan bilen kännas jävligt slö, är som att sitta i en gammal compakt merca. Då detta händer trycker man in kopplingen och varvar den till varvstoppen och sen släpper upp så brukar den skjuta i väg som vanligt.

Som sagt så lyser motorservice erfodras

Felsökte bilen fick felkod på Luftmassemätaren, bytte den och nolla felkoden. Efter 30mins körning rätt hård körning så kom felkoden igen i en rondell och effekten for till en annan kommun.

Felsökte igen, samma felkod. Nolla den och bilen funka typ i 15min.

Felsökt nu igen och samma felkod är där. Har ni någon aning vart man ska börja kolla?
Var och låna felsäkningsmojäng av en polare. För bilen har gått med reducerad effekt på sistonde. Nolla felkod lmm. Ut och körde gick bra. Efter 2km kom det tillbaka och reducerade effekten. Hem och nolla felkod och adapterade lmm ut och körde. Samma felkod efter 3km med reducerad effekt. Hem nolla felkod, bytte tillbaka till gamla lmm adaptera den med och for iväg. Efter 2km samma felkod men INTE reducerad effekt. Bilen flög i väg som ett skott. Hem koppla in den igen och samma felkod dära.

Men hur fan kunde den gå bra på felkod med gamla lmm men nya går den som ett arsle.

Hur ska jag fortsätta?

Såg även att armen till virvelspjället hoppat lös och lite olja tryck ut. Dags för byte och byta insugspackning?
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...