NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gurrrr
Hejsan!

Mitt första inlägg ;)

Jag undrar lite över V50 T5 -10, är det en problemfri bil? Finns det något man bör kolla extra? Läckage missljud växellåda?

Jag har tyvärr läst om växelras men mest på diesel bilarna. Utöver det så värkar det som en fin bil Dock lite plastig inredning.

Tar gärna emot så mycke tips som möjligt eller om jag ska köpa en annan bil.

Tack ;)
av Lövet
T5 är en mycket problemfri motor och dessutom väldigt ovanlig på en så sen årsmodell. Ett kul val.

"Plastig inredning" är mycket upp till betraktaren. Vad är bättre i samma storleksklass/ålder?

Växellådsras skulle jag inte vara orolig för, extremt ovanligt.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Denna T5 går att få Polestar på dessutom, blåser upp den till 370Nm :)
av Gurrrr
Lövet skrev:T5 är en mycket problemfri motor och dessutom väldigt ovanlig på en så sen årsmodell. Ett kul val.

"Plastig inredning" är mycket upp till betraktaren. Vad är bättre i samma storleksklass/ålder?

Växellådsras skulle jag inte vara orolig för, extremt ovanligt.

R-design har bilen så mycke mer kvalité går det väl inte att få på just V50? Jag har kört s60 08, kändes mer kvalité överlag.
av Gurrrr
HenrikL skrev:Jag har en 2011 T5. Nöjd med allt, men den drar mycket soppa......
Vad är mycke soppa? 1l milen? Du kör automat med andra ord? Det dricker ju mera soppa oxå.

Är du nöjd med bilen annars? känns den som en sport bil? Sticker iväg fort kan jag tänka mig?

Endast testar D5 på V50,
Användarvisningsbild
av P210
Gurrrr skrev:R-design har bilen så mycke mer kvalité går det väl inte att få på just V50? Jag har kört s60 08, kändes mer kvalité överlag.
Visst finns R-Design till V50, samma kvalite, men med kjolpaket, fetare ratt och knopp/pedaler med aluinlägg, R-designklädsel.

Bild Bild
W.A.P.E. skrev:Denna T5 går att få Polestar på dessutom, blåser upp den till 370Nm :)
Är du rädd för bensinförbrukningen leta efter en manuell D5:a , denna går skrämma upp till 225hk/470Nm, tror inte den hamnar långt efter i prestanda/körglädje jämfört med en T5:a!
av Gurrrr
Va faktiskt sugen på en D5 först, just för att denna motor gick att trimma så pass mycke. Rica har ju ännu värre men vet inte om drivlina/motor växellåda håller? Va något på 250hk/450mn något! Snacka om räcer!

Jag kör väl max 1500-1800mil per år så frågan är om det blir lönsamt med D5? Dock drar den väl 0.5-0.6 lungt? Medans T5 är väl svårt att få ner under 0.8?

Svårt val, vad hade du valt?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
D5 lider ju av skatten, men kan ev kompenseras av lägre försäkringspremie jmf T5

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]