NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Midnightwolf
Sa da bestamde sig damen for att hitta pa nya atyg forra gangen en trasig injector och nu har hon nu borjat ga ryckigt forst var det i 60km/h pa 4an men nu har det borjat aven i 80km/h pa 5an vaxlar jag dock up till 6an slutar det och ger jag gas slutar det med.
Kanns typ som att kora pa vagig rafflad asfalt.

Kan inte vara partikelfiltret da vi borrade ett hal genom det lite over 1.5 ar sedan och hade datorn omprogramerad sa den inte skulle ge fel medelanden

EGR'en passade vi pa fa bort kopplad med da nar vi enda holl pa sa kan inte vara det heller

Branslefiltret bytte vi i sommras

Hon lacker olja ovan pa motorblocket upp mot hogra sidan om man star framfor bilen (forrar sidan) inga mangder men det finns dar

tips?
av Perra_367
Känns väl som spridare igen, gör det inte det? Finns ett test i Vida där man kan stänga av en spridare i taget, inte för att jag är riktigt säker på hur spridar-felet skulle uppträda, men ser man att en spridare beter sig annorlunda än de övriga så är ju chansen stor att felet ligger där.

Ang. läckande olja så gissar jag på packning för antingen dieselpumpen eller luftpumpen som drivs av kamaxlarna. Om du tar bort batteri/luftlåda så kan du förhoppningsvis se tillräckligt noga för att spåra var oljan kommer ifrån och sedan byta packningar.

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]