7000kr.....Hhmm, ifall jag skulle till att installera larm så hade jag valt ett larm som
Max Control http://www.ilv.se/ .
Att ett larm endast tjuter vid inbrott är till föga nytta iom att oftast så hör man inte larmet själv pga att man tittar på en film, lyssnar på musik eller vad f-n som helst samtidigt på att människor (grannar) bryr sig inte om ifall ett billarm triggas.
Det finns väl ingen av oss som inget hellre vill än att få en möjlighet att ta tjackpundaren på bar gärning & då har larm som ex Max Control en överlägsen nytta; remoten (larmfjärren) har en räckvidd på ca 1km & piper till vid inbrott (bara & ta basebollträ´t & springa ut) + att remoten kan fjärrstarta bilen (varm bil på vintern) + att om ex tjackpundaren dyker upp när frun/flickvännen är på väg in i bilen & försöker med en "carjack" så lämnar hon över nyckeln (men behåller remoten).....den tjackskadade jäveln börjar köra iväg med bilen & frun ges möjlighet att springa iväg samtidigt som hon aktiverar remoten till att stänga ner hela fordonet (all ström klipps) & bilen låses ! (LOL! kan ni se tjackpundarens min framför er när han frenetiskt ryckigt försöker att starta bilen för att sedan komma ur bilen!!!) :D :) :D .
Även med installation så är ju detta larm billigare än Volvo larmet.