Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har grejat lite med bilen i kväll. Först och främst tog jag och rengjorde hjulnaven grundligt för att sedan måla dom svarta med Biltemas bromsoksfärg. Ser lite trevligare ut än rosten.

Inte så snyggt!
Bild

Bild

Ser lite bättre ut med målat. Målade även yttersidan på bromsskivorna. (Glömde fota baknaven målade)
Bild

Bild

Sedan tog jag och bytte avluftningsslangen till kylaren mot silikonslang med rostfria klämmor.

Tycker det blev bra.
Bild

Bild

Bild

Bild
Jag gillar stuket, men du har inte funderat på en kromad gubbkrök? Kanske 2,5". Jag tycker slutröret kommer lite för långt mot mitten med rakt avslut...
Är det ett rostfritt system? Det går ju att lämna in hela dämparen på nån firma som klarar att svetsa om...
frasse4 skrev:Är det ett rostfritt system? Det går ju att lämna in hela dämparen på nån firma som klarar att svetsa om...
Jo men slutröret är dubbelmantlat och innersta röret går in i dämparen, så inte så lätt att svetsa om. (Jobbar själv på mekanisk verkstad)

Systemet är rostfritt.

DayDreamer skrev:Jag målade mina skivor i guld (ventilationshålen) problemet är bara att hålla det rent så svart är nog ett bättre alternativ :)
Jo det blir en hel del bromsdamm och annat skit. :(
Ahh jag förstår. Jag hade simons på min 240 för många år sedan, då var det ett separat slutrör, men där ligger ju dämparen på andra ledden.

Jag vet att A-alt avgas (eller om det var raka rör) har ett 2,5" rostfritt sportavgas där man kan välja polerad gubbkrök. Kanske de säljer slutdömparen och kröken löst. Skulle kunna vara ett alternativ.
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 291

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]