Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anna1984
andersuw skrev:Javisst vill kameran ha 12V. Min fråga var dock vilken effekt den har vilket i sin tur avgör hur mycket ström den drar. Nu såg jag i bruksanvisningen att det bara handlar om 150 mA, d.v.s. ca 2W, vilket backljusutgången troligen klarar utan problem.
Ok :-). Innebär det att jag kan koppla in mig på anslutningen innan backljusen och det kommer funkar bra?
av andersuw
Ja troligen är det inga problem att koppla in där. Några watts marginal har Volvo med all sannolikhet på den utgången.
av anna1984
andersuw skrev:Ja troligen är det inga problem att koppla in där. Några watts marginal har Volvo med all sannolikhet på den utgången.
Jag testade att koppla in mig på den grå/lila innan kopplingen provisoriskt och det fungerade utmärkt. Men blev lite osäker på vilken av dom som går in i anslutningen som är jord? Kan du se det på ditt kopplingsschema? Antar att det är den som är svart/orange, men vill veta säkert innan jag kopplar ihop dem på riktigt.
av andersuw
Ja svart/orange är jordkabel där bak. Men finns det något som liknar en jordpunkt i bakluckan, där man enklare/bättre kan ansluta till jord än via strömtjuv på en kabel? Vet att du dragit extra jordkabel till luckan så du har sannolikt bättre kläm på detaljerna i detta än någon annan här.
av andersuw
Låter höra sig! :D
Nej, det finns ingen jordpunkt i luckan, då den är av plast och alltså inte fungera med stomjordning. Istället för stomjordning har de dessa svart/orange kablarna som virrar omkring till allting i luckan som behöver jordas. Jag kopplade in min extra jordkabel på elbakrutans jordpunkt, därför att där finns ett 6,35 mm flatstift som är lätt att komma åt. Jordningen sitter till höger i luckan.
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]