Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
har problem med centrala elektronikmodulen går det att tanka ny mjukvara eller är det ett byte som måste göras??

är det en databox eller styrenhet??tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vad för problem? Mjukvara behövs även om du byter eftersom den nya är tom i minnet.
Styrehet/databox, olikan namn på samma sak. CEM innehåller iofs säkringar och reläer som går att byta.
Användarvisningsbild
av s80
hastighinstrumenteringen dör samt annan el...... när jag drar ut den här säkringen å sätter tebax den som går till el.modulen kommer ström tebax....vad kan tänkas bytas?
av Knasen
Tjenare

Hur har du kommit fram till det är CEM:en som krånglar? Att säkring sitter på CEM:en är ju en sak,men det är inte säkert att det är fel CEM:en som till exempel: Säkring på pos. 29 på CEM:en är till Reostaten på radion och ljudkontrollen på ratten. (OBS detta gäller årsmodell 2006), så skaffa ett kopplingsschema över bilen. Jag har väldigt svårt att det är fel på CEM:en Felkoderna lagras i CEM:en.
Användarvisningsbild
av s80
när jag stänger av bilen så går fortfarande ac+telefon..konstigt??

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]

Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]