NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kelvin
Okej, jag vet att V50 inte har världens största baggageutrymme. Men, blir det någon plats över när man lastat in sin Emmaljunga?
Användarvisningsbild
av mugge
Beror ju lite på din barnvagn. Petade själv in en klumpig gammal brio kombivagn relativt lätt plus ett par tre stora väskor. Visst - det är ju inget emot en 945:a, men tack vare plant lastgolv och vettig disponering tycker jag V50:n funkar bra även för en barnfamilj. Har en 4:åring och en till på gång och känner ingen större oro för att inte få plats.
av iDrive
Jag får in en tvillingvagn (Easy Walker) med liggdelar och två-tre blåa IKEA-påsar (fulla naturligtvis). :)
Snart kommer det bli mera plats när liggdelarna blir överflödiga. (Twinsen är 4 månader just nu.)
av TompaLee
Hade en V70 innan och bytte till en V50. Märker en viss skillnad men det är absolut inga problem för oss att ha barnvagn och full packning i vår V50.
Användarvisningsbild
av jhedin
Jag har haft V50 i flera år tidigare och jag tyckte det gick att lasta mycket. Även barnvagnar har fungerat men det gäller att tänka till, speciellt om man nu behöver mycket lastutrymme. Frågan är om du prioriterar lastutrymmet eller körglädjen. V50 är ju roligare att köra än V70.
av Kelvin
Tack för alla svar. Alternativen är en bra utrustad V50 2008 flexifuel, snålt utrustad V70 2008 flexifuel, samt Citroen C4 Grand Picasso 2008. V70 samt Picasson är lite utanför min budget. Samt att de kanske är lite väl stora bilar. Jag gillar Volvos byggkvalité samt Picassons rikliga utrustning.
Användarvisningsbild
av mugge
Såhär ett halvår efter nerbytet (i storlek) till V50 från 945 konstaterar jag att vi ännu inte haft något tillfälle när V50:ns lastkapacitet inte räckt till och där 945:an skulle ha behövts.

Precis som jhedin skriver får man dock kanske tänka till lite mer. Släng på en takbox på de resor som kräver mycket packning. I de enstaka fall man verkligen har stort lastbehov föredrar jag att hyra (släp eller bil).

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]