Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
V90 är riktigt snygg. Men jag tycker nog den gör sig bäst på 18":arna faktiskt. Och ljudet från dieseln dödar all känsla på nära håll utifrån.

Inte ens V70 är särskilt gubbigt jämfört med att tuffa runt i valfri Toyota eller liknande bilar. V70 är också snygg bara att den är lite för vanlig för att det ska gå att uppskatta riktigt. Min gamla V70 stack ut rejält som särklass snyggaste bilen på gatan var jag än stod i Italien i somras, bara Fiat och annat annars.. Då får man lite perspektiv att uppskatta det som tas för givet hemma där de är vanliga :)
Användarvisningsbild
av jcartel
Min V90 är rätt "snålt" utrustad men jag tycker den är asläcker och cool som fan ändå! :)
Både V70 och V90 är väl i första hand varken en gubbabil eller något ungdomligt coolt utan en familjebil. Och i mitt tycke den bästa och snyggaste sådan som går att köpa!

Mvh 33 år och nybliven farsa
Bilagor
IMG_2892.PNG
IMG_2892.PNG (1.43 MiB) Visad 709 gånger
IMG_2893.PNG
IMG_2893.PNG (1.44 MiB) Visad 710 gånger
B710ABAA3039C64774963131C8439CA6.jpg
B710ABAA3039C64774963131C8439CA6.jpg (496.46 KiB) Visad 713 gånger
av Lövet
Tycker bilen bara blir snyggare utan kromlisterna!
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag såg en helt "standard" V90 utanför jobbet för några veckor sen, minns inte färgen (Mussel Blue?) men det jag reagerade på var att fronten helt tappade sina linjer och sin pampiga look utan något som markerade, exempelvis Inscription-listerna eller dimljus/kurvljus.
Den såg så otroligt anonym ut att jag först inte tänkte på att det var en V90 överhuvudtaget.

Meeeen det är ju en smaksak förstås. :lol:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Övriga lister är väl skit samma tycker jag men det där dollargrinet till grill behöver sitt krom, gör sig inte i svart.

Smaksak såklart :-)
av Göte
Hur klassificerar man en bruksbil, familjebil och gubbabil, jag tror det är TS som fått lite åldersnoja.

TS om du vill känna dig som en tonåring med nyblivet körkort men ändå behöver en familjebil så köp en v90 T5 med polestar PPP.
av least
Jag tror att detta har med reklam att göra.
En Audi av samma storlek blir inte en gubb-bil, men detta beror på att de har en stenhård och alltid pågående reklamkampanj om att Audi står för nytänkande inom teknik och att det är bilen för dig som är aktiv/sportig.

Och det är detta som Volvo jobbar på med sina "nya" reklamkampanjer med Zlatan och olika musiker.
Tyvärr tror jag det blir svårt att locka in denna heta målgruppen till Volvo, då märket bara har mellanstora och stora bilar och ingen motsvarighet till A1 mfl.
Användarvisningsbild
av grillchips
least: Det tror inte jag. Jag vet ett par stycken BMW to the bone-fanatiker som älskar nya 90-serien, framförallt V90. En nära bekant som är en sådan BMW lover överväger seriöst att byta från sin BMW 330E 2016 till en V90.
I relation är det ju otroligt mycket bil för pengarna i V90 jämfört med motsvarande BMW och Audi.

Småbilar, ptja, V40 är ju onekligen jävligt poppis men det är många som saknar C30. Storleksmässigt kan det ju omöjligt skilja mycket egentligen, men Volvo behöver inte en A1-size.
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]