NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattsson90
Vart dött här ett tag. Volvo kommer inte att ta på sig detta ärende då det aaaaaaldrig skett på en sådan här modell innan......

Så nu blir det till att leta upp en vettig verkstad för den lokala volvoverkstan kommer jag aldrig lämna in bilen till någon mer gång.
av mattsson90
Finns det någon här som bekostat en sådan här reparation tidigare som har ett litet hum om vad ni gav för det? Svänghjul, koppling uttrampningslager som byts antar jag?

Och jag vill ju helst att bilen ska rulla mer än 10k till nästa kopplingshaveri så finns det någon annan beprövad som man kan be dom sätta i istället?

Trevlig kväll på er! :D
av timebandit
18210:- kostade det mig för svänghjul, koppling å allt vad det behövs å innebär. Detta var 2012 på en Volvo v50 2.0D 2007...
Detta var då på Bilia.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Mitt tips är att se till att få en Sachs kopplingssats (inkl slavcylinder och svänghjul) istället för LuK som allt som oftast sitter från fabrik. Oftast samma pris som LuK, men imo bättre. (Konstruktionen skiljer på både tryckplatta och svänghjul).
Lite överdrivet kanske, men det finns kngen anledning att tro att LuK-kopplingen går längre gång nummer två.
av timebandit
Får nog kolla på det där också. Verkar som att symptomen kom igår för mig. Höll i 3år och ca 10000 mil. Jävla skit! Väntar dock tills den rasar helt som förra gången men inte kul att känna pulserandet i pedalen :(
av timebandit
Bilia som bytte, antar det är Valeo eller Luk. Kanske är samma.
Stämmer. Bytte för 3-4 år sedan för 10k mil sedan.
Dessutom bytte föregående ägare en gång med..

Dags igen men väntar tills jag får missljuden dock.
Tänker prova Sachs nästa gång.
av mattsson90
Vad säger Bilia då? Dom vill inte ersätta dig misstänker jag? Hur som helst så är det fruktansvärt dåligt att inte sakerna ska hålla mer än 10k mil... Hade haft mer förståelse om det passerat låt säga 30k och gått tungt, t.ex husvagn eller hästsläp osv

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk
mattsson90 skrev:Vad säger Bilia då? Dom vill inte ersätta dig misstänker jag? Hur som helst så är det fruktansvärt dåligt att inte sakerna ska hålla mer än 10k mil... Hade haft mer förståelse om det passerat låt säga 30k och gått tungt, t.ex husvagn eller hästsläp osv

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk
Har inte kollat och tänker inte göra det heller. Dom har ju inte så lång garanti som nästan 4 år å 10k mil :(
Ganska lugna mil å kört med lätt släp 5 ggr typ. Suck.

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]