Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
Jag har nu kört ca 1 månad sen jag lät Polestaroptimera min XC70 D4 -14. Från 163hk till 215hk, och är ganska nöjd med vad jag fått. Från start upplever jag inte så stor skillnad men vid t ex omkörning händer det mera. Jag har sökt efter diagram från Polestar som gäller min motor men inte funnit nåt. Nåt tips hur man hittar ett diagram för en D4 (163hk) som visar före och efter en optimering?
Användarvisningsbild
av apersson850
Polestar slutade lägga ut dem när deras uppdateringar kom ner i så små effektskillnader att de fick börja marknadsföra modifieringar på växellådan istället.
Användarvisningsbild
av apersson850
De flesta som jag har pratat med, som har kört ett tag både utan och med, säger att vid lugn körning sjunker den lite grand. Men ska man ta nytta av allt vill den förstås ha mat...
av anna1984
apersson850 skrev:De flesta som jag har pratat med, som har kört ett tag både utan och med, säger att vid lugn körning sjunker den lite grand. Men ska man ta nytta av allt vill den förstås ha mat...
Ja det känns ju som att man gärna vill dra på lite mer och då slutar det med att förbrukningen blir högre än innan.
Användarvisningsbild
av P210
volvo i norr skrev: Jag har sökt efter diagram från Polestar som gäller min motor men inte funnit nåt. Nåt tips hur man hittar ett diagram för en D4 (163hk) som visar före och efter en optimering?
Borde inte vara mer än en "offset" på originalkurvan, kolla hos någon av de andra trimfirmorna, tex BSR, de har diagram som förmoligen är nära sanningen, Polestar kan inte trolla mycket mer med parametrarna än de andra kan.
Här D4 163hk som i deras steg 1 ger 188hk;
Bild
Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]