Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
AndS skrev:Kan bara konstatera att vår CC beställdes 1/12 med planerad leverans v.13 och inget om att MY17 var fullbeställd. Så det verkar kanske trots allt vara modell/utrustningsberoende.
Grattis till den kort leveranstiden :) Vad har du för utrustning i bilen?

Jag beställde en CC 24/11 och har leverans v18 just nu. Hade väldigt gärna fått den vecka 13 :/
av AndS
Det är en vit D4 utan några konstigheter kompletterad med de vanliga tillvalspaketen, fick anpassa lite utifrån att jag ville ha tygklädsel, men inga speciella tillval som luftfjädring, glastaklucka, etc. Kunde t.ex. inte få elinställbara stolar då de bara levereras med skinnklädsel.
Men köper man privat så har ju inte 1-2 månader extra leveranstid så stor betydelse och planerar att ha den under längre tid :wink:
av raven76
AndS skrev:Det är en vit D4 utan några konstigheter kompletterad med de vanliga tillvalspaketen, fick anpassa lite utifrån att jag ville ha tygklädsel, men inga speciella tillval som luftfjädring, glastaklucka, etc. Kunde t.ex. inte få elinställbara stolar då de bara levereras med skinnklädsel.
Men köper man privat så har ju inte 1-2 månader extra leveranstid så stor betydelse och planerar att ha den under längre tid :wink:
Jag har också beställt en vit utan några jättekonstiga saker. Men jag har leverans v. 21.
Nej privat spelar det mindre roll om det tar ett tag. Jag har ju dessutom fastpris på mitt inbyte, så jag åker gärna några extra veckor med den.
av AndS
Vild gissning, kan handlarna har någon form av tilldelning så att nya bilar exponeras på vägarna över hela landet och ska locka till köp? Då skulle det kunna skilja beroende av var man köper bilen.
av kmi
Tror bare att det er en handlar som har lagt en tidig beställning medveten om att han nog skulle få såld bilen.
Somsagt där är 5 måneders leverans på en ny bil, om det är en nybeställning.
av AndS
kmi skrev:Tror bare att det er en handlar som har lagt en tidig beställning medveten om att han nog skulle få såld bilen.
Somsagt där är 5 måneders leverans på en ny bil, om det är en nybeställning.
Men bilarna sälja ju också i många länder, vill inte Volvo få x-nya bilar på vägarna på varje marknad för att locka köpare. Är det verkligen så att Volvos marknader bokar bilar ur en gemensam mängd bilar, det låter för mig mycket märkligt. Skulle verkligen marknadsavdelning göra ett sådant upplägg?
av valln
Det lustiga var att en del kunder fick sina beställda s90 innan volvohandlaren här uppe i norra Sverige fick sina demobilar. Det kan jag tycka är lite felprioriterat...
av kmi
Blot min gisning.
Första batch bliver til Volvo demo biler.
Nästa Förhandler demo biler.
Herefter är det säkert i tur ordning efter hvem som har lagt beställning först.
Sist Volvo anställda :D
av AndS
AndS skrev:Kan bara konstatera att vår CC beställdes 1/12 med planerad leverans v.13 och inget om att MY17 var fullbeställd. Så det verkar kanske trots allt vara modell/utrustningsberoende.
Tja nu blev det v.10 för leverans och det tycker jag var till det sämre, hade tänkt mig slippa vinterslask och kunna rulla ut den med sommarhjul.
Får hålla tummarna för en tidig vår här i söder och så kan den få stå någon vecka hos bilfirman så kanske det löser sig.
av dfa
AndS skrev:
Tja nu blev det v.10 för leverans och det tycker jag var till det sämre, hade tänkt mig slippa vinterslask och kunna rulla ut den med sommarhjul.
Får hålla tummarna för en tidig vår här i söder och så kan den få stå någon vecka hos bilfirman så kanske det löser sig.
Det är bara att gratulera. Jag beställde min D3a i slutet av Maj och har leverans satt till vecka 6. Dock ingen CC men D3orna skulle väl börja byggas samtidigt som CC.

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]