Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Här i Polen tillåter inte vår policy värmarpaketet pga priset. VOLVO har också prissatt det helt vansinnigt och det kostar ca 25.000 som tillval!!!! Min V90 D5 AWD momentum kostar i basutförande 580.000 SEK i Polen. Helt galet pris.

En fråga till er som inte har värmaren:

Har bilen inbyggd värmare ändå? Går det Isf att fjärrstarta den med fjärrkontrollen? Tex från huset om den står utanför?
av AndS
Om värmaren finns monterad är beroende av i vilket land du beställer bilen.
Bil beställd i Sverige har den alltid monterad i D5 och värmepaketet som tillägg ger funktionen parkeringsvärmare övrigt som dessutom kan ingå är hur man just idag paketerat, t.ex. rattvärme, baksätesvärme, etc, och i vilket land du beställer bilen.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Detta är ju helt vansinnigt för mig. Förmodligen har den inte värmare som std då jag arbetar i Polen och värmarpaketet kostar ca 25.000 SEK som tillval.

Min V90 kommer alltså ha ett listpris på 605.000 SEK om jag beställer värmarpaketet. Och då är det inte ens inscription eller några andra tillval/paket... lite dyrt
av andersuw
Kan inte du/ditt företag köpa bilen i Sverige och importera den till Polen? Är ju inom EU så det borde inte vara några större problem. Det pratas ju redan om att tyskar kan förväntas komma att köpa i Sydsverige p.g.a. prisskillnaden mellan den tyska och den svenska marknaden.
Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]

Snygga fälgar till V90 Cross Country

Håller med Fjohan angående 21": h[…]