Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
Vadå bara något sämre än en Amazon ju...
av skullen
Känns som en USA-bil här?

3,2 FWD med taklucka och skinn men utan p-sensorer och Xenon. Tycker inte heller det ser ut att finnas eluppvärmda stolar?
Lagom snyggt dessutom med uttag för dubbla utblås men inga rör...

https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_X ... 0.htm?aw=1
av Lövet
Verkligen. Fel typsnitt på mätartavlorna också - har de bara satt ett klistermärke på mätartavlan?
av Mikeys
Det är bara att ta en snabbtitt på resten av bilarna så ser man att den firman enbart säljer gamla salvage-bilar från USA, det är hela deras kärnverksamhet. Ägarna är litauer, så bilarna kommer in den vägen. De har också systemet att registrering mm ingår i priset, men det sker endast efter köp. Man kan ju fråga sig varför, men gissningsvis för att undvika risken att kunder lätt kan slå upp bilarna och se historiken?
Lövet skrev:Verkligen. Fel typsnitt på mätartavlorna också - har de bara satt ett klistermärke på mätartavlan?
Antagligen. Siffrorna passar ju inte alls ihop med "strecken" på mätartavlan...
av skullen
Jag reagerade också på mätartavlan, men kunde inte sätta fingret på vad som är fel...

Det verkade vara USA-export (i grunden i alla fall) på alla bilar de hade, ja... rätt så trevliga modeller iofs men som sagt, troligen tveksam historia.
av Schmoyoho
Jag tror faktiskt mätartavlan är riktig, såsom i att den fysiskt existerar, men en kopia av något slag. Jag är bombsäker på att jag sett en sådan förut, lika konstig. Om man riktar nog många skrotade Volvos kanske det blir lönsamt att låta tillverka nya mätartavlor istället för att fixa dyra originalinstrument. Tavlorna säljs ju inte separat som kanske är bekant för alla som gett sig på att byta utseendet i sin bil.
Användarvisningsbild
av sura56
Lite skilland är det, inte samma typsnitt
Bild

Bild
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 100