Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FreddanNo1
Tack om någon vet. 850 2.0 bensin 1995. Startar perfekt kall motor men när man sedan bara kör 1 km och stänger av blir motorn otroligt Svårstartad, även dagen efter. Men kör man istället en mil så innan man stänger av motorn så startar den utan problem igen.

Vad kan det vara för fel?
av FreddanNo1
Bra svar Andreasw! Den blir sur. Det stinker av bensin vid svårstart. Hur skall jag få den att inte vara så känslig? Man vill ju kunna köra 1 km och kunna starta om igen utan att det skall ta en minut och så slut på batteriet?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bra steg är ju att låta den bli varm, men vet du när termostaten var bytt senast? Om nej så byt termostaten det skadar absolut inte och motorn kommer att må mycket bättre genom att den snabbare kommer upp i arbetstemperatur.
av FreddanNo1
Problemet är löst :D

Min suveräna fristående verkstad löste problemet. De noterade att gnistan var svag och bytte tändkablar, fördelare och rotor. Nu kan man kallstarta och köra 1 km och stänga av och starta igen hur lätt som helst, hur många gånger som helst.

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]