Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Som rubriken lyder behöver jag byta en spridare till att börja med på en s80 07 d5 med motorkod d5244t4.
Det jag undrar är om det är någon skillnad på spridarna från t.e.x en äldre V70 med samma motorkod eller en xc90 med samma motorkod.
Läste runt lite på nätet där det stod att i den äldre motorn så kan dessa ha olika klass?
Har bytt spridare på en Bmw 330d tidigare där det inte behövdes men på Volvo är jag rätt ny.
Spridare nr 1 är längst till vänster sett framifrån va?

OBS: har du en elm327 med felkod p1552 och samma motor som jag kan det med stor sannolikhet vara felkod på spridare 2.

Edit: uppskattar all hjälp jag kan få!!
Läs av numret på dom befintliga spridarna och sök en lika dan. Då får du garanterat rätt.
Här får du en tabell i ämnet. Sök upp dom aktuella spridarna där så har du lite data att gå på. http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
OBS! det finns ingen korsreferens i tabellen så du får gå på fabrikat och sedan detaljnummer. Det finns helt säkert fler spridare till bilar än vad det finns tändstift till bilar, så lycka till! :wink:
Jaha, så numret på spridaren måste vara identiskt som den på bilen. Men om jag har vida är det möjligt att programmera dessa trots att jag köper en spridare med annan klass? Jag har letat men de enda jag hittat är test injectors...
Tack för era svar!
Är osäker men har läst någonstans att man bara bockar in i Vida en annan klass av spridare, men bara om man byter alla mot en annan klass. Har sett folk som kör med olika klass spridare men bara på gamla D5 där det behövs ingen ingrepp med Vida.
DennisCA's Volvo 850 -97

Överväg att fylla upp "rännan&[…]

Ställ bilen på en plan yta ca 20 m fr&a[…]

Det är mycket roligare att hämta musik t[…]

50 euro per bil stämde iallafall. Jag ska se […]