Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Var och tittade på den nya v90an i går och jag tycker att bilen är gubbig:)

Invändigt tycker jag inte heller den imponerade blanksvarta detaljer kändes plastigt.

Volvo fortsätter med sina kromade lister, vill verkligen yngre människor ha det?

BMW, Audi och Mercedes känns som att de har fler valmöjligheter för att locka till sig yngre köpare.

Får hoppas att när väl den nya v60 kommer ut att de blir sportigare:)
av Lövet
Spelar ingen större roll vad yngre vill ha, de tillhör inte köparskaran ändå. Skulle inte förvåna mig om medelåldern för en V90 köpare är 50 år. Målgruppen är tjänstebilsförare och de är 40-60 år gamla normalt sett.
av Mikeys
Jag tycker att det helt beror på hur man specar bilen. En V90 Kinetic med halogenljus, tyginredning och lackerad i guld metallic - Javisst! Men sen finns det ju de som är attans så fräna, typ en V90 momentum med stylepaket i vit metallic eller liknande. Det tycker inte jag alls är gubbigt, speciellt med svart läderinredning och svart innertak... :)
av perhall
Problemet är väl att 60-åringarna har pengar och specar sin bil ungdomligt för att åka lite fräsigt medan de som är 32 har fullt upp med barn, hus och annat och ej bryr sig lika mycket... så det ungdomliga blir liksom gubbigt ändå... kolla BMW 6-serie och 530d sedan med M-paket... mycket 60-70-åringar..
Användarvisningsbild
av grillchips
Håller inte alls med. 29 jordsnurr här och tycker V90 ser riktigt läcker ut i "normalt utförande" men den gör sig definitivt bäst med lite stylekit osv. V70 är långt förbi död gubbe i jämförelse.
Användarvisningsbild
av Derank
Tänkte just samma sak, V70 är ju gubbil om nått, V90in ser ju allt annat än gubbig ut.

Sedan tycker jag inte det spelar nån större roll vilken åldern chaufören har:

av falkn
Alla bilar som är snålt specade blir såklart lite gubbiga. Personligen tycker jag bilen är grymt snygg med rätt utrustning. Jag är 26 år gammal och hämtar ut en ny V90 T5 R-Design i Bursting Blue och 20" till våren. Går från BMW 1 serie (F20) M-sport. Tyckte nya E-klass upplevdes ganska gubbig när vi provkörde den trots AMG-paket och 19" hjul.
av BiTu
perhall skrev:Problemet är väl att 60-åringarna har pengar och specar sin bil ungdomligt för att åka lite fräsigt medan de som är 32 har fullt upp med barn, hus och annat och ej bryr sig lika mycket... så det ungdomliga blir liksom gubbigt ändå... kolla BMW 6-serie och 530d sedan med M-paket... mycket 60-70-åringar..
Jag är 29, kör v90 T5 Inscription, har ett barn, hus och jag bryr mig enormt om bilar :D
av troubleshooter
Det är väl det som är lite av Volvos nya målgrupp, bortsett från snålbyggda leasingbilar förstås 8)

Man riktar in sig lite mer på folk som är intresserad av bilar, inte bara bli fraktad i en, eller för att frakta kylskåp.
Själv tycker jag att V90 fortfarande är den snyggaste och stilrena kombin på marknaden , men kan tycka att wow
faktorn gick över lite väl fort om inte bilen är välutrustad
av AndS
Självklart gubbabil, har själv beställt en CC då den är lite högre. Och med fokus på transport med de obligatoriska tillbehören dragkrok och stänkskydd :D
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]