Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har köpt mig en pioneer avh-x5800dab som inte vill starta. Iso kontakt och ram är köpt in.

Jag har försökt hela eftermiddag och få det att fungera. Troligen så fattas det en signal kabel någonstans. Jag har mätt att det är ström helt fram till stereon.
Testade den hos en återförsäljare tidigare idag och där startade den fint.

Men här tar min kunskap slut. så nu hoppas jag att det är någon där ute som vet vad som är fel :)

Lägger till några bilder, Hoppas att dom är bra nog annars så kan jag ta nya.

Bild

Bild

Bild

Hälsingar Burkens
Senast redigerad av 1 burkens, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
hej o Välkommen till forumet.
En bra idé är att berätta vilken bil du har typ V70, Xc90 osv. Årsmodell kan vara viktigt i vissa fall.
radion finns ju i ditt CAN nät och är en del av detta nätverk.
tittar man så ser man att den röda kabeln från bilen inte går till den röda kabeln till din iso kontakt, utan till en blå kabel, kanske därför stereon inte får ström och startar... ?
wissel skrev:hej o Välkommen till forumet.
En bra idé är att berätta vilken bil du har typ V70, Xc90 osv. Årsmodell kan vara viktigt i vissa fall.
radion finns ju i ditt CAN nät och är en del av detta nätverk.
Hej!

tack för välkomnandet.

Beklagar, Glömde helt bort och nämna vilken bil det gäller.

Det är en V70 2002 D5 163hk modellen. HU-603 radion har suttit i bilen tidigare.
CAN nät känner jag inte till. Hur kan jag se vilket jag har?
Senast redigerad av 1 burkens, redigerad totalt 0 gånger.
garinge skrev:tittar man så ser man att den röda kabeln från bilen inte går till den röda kabeln till din iso kontakt, utan till en blå kabel, kanske därför stereon inte får ström och startar... ?
När du säger det så ser det ju så ut.
Så då borde det vara så enkelt som att byta plats på den blå kabeln till en annan plats, frågan är bara vart?

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]