Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
...eller också gå till en "gammaldags" radioreparatör om det finns någon sådan i din närhet. Han vet garanterat vad det är och har säkert sådana att sälja till dig också.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Ja va f*n där är den ju, äntligen! Den 6-poliga där! Men lite less blev jag, måste jag sitta och löda ihop det själv? Hade hoppats att det fanns färdiga kontakter som till s-video? Och sedan om man kopplar en sådan i ena änden och en s-video i den andra, borde det fungera?
Användarvisningsbild
av Scania
Blockqoute skrev:Ja va f*n där är den ju, äntligen! Den 6-poliga där! Men lite less blev jag, måste jag sitta och löda ihop det själv? Hade hoppats att det fanns färdiga kontakter som till s-video? Och sedan om man kopplar en sådan i ena änden och en s-video i den andra, borde det fungera?
Ja, det är lite pilligt och man måste ha en lödkolv med liten spets för att komma åt, och en bit tunn lödtråd. Har aldrig sett en mångpolig DIN-kontakt med skruvanslutningar. Det finns helt enkelt inte plats för det i höljet.

Du måste också ha en bit skärmad mångledare. Om du är lite van vid elektroniklödning så är det inga problem. Annars kvarstår tipset att uppsöka radiohandlaren som jag skrev om ovan. Hans fixar det lätt och förhoppningsvis till en rimlig peng.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Hmmm, ja nå hajj på det är jag verkligen inte :D Men nu vet jag iaf hur jag skulle kunna gå tillväga och att det iaf finns att hitta såna kontakter :lol: Bara att hitta en radiohandlare och en som kan göra det då 8)

EDIT: Någon som tror att MDS kan fixa detta? Nog för att dom inte tidigare visste vad det var för kontakt, men nu vet ju jag och kan förklara :lol:
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]