Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Har sett flera st XC90 D4 FWD i Göteborg, alla utom en har varit taxi (typ Uber Black och andra liknande koncept, ej de "vanliga" bolagen).
Användarvisningsbild
av Jahaja
Ska man inte dra husvagn i skogen så är det kanske inte superviktigt med AWD men det finns ju otaliga trådar som behandlar det ämnet :)
Användarvisningsbild
av Jahaja
Mikeys skrev:Jag var inne på mobile.de (hoppas det är lugnt med en tysk länk?) och slökollade lite nu i kväll, och sprang på denna BMW-buss som nog är det värsta jag sett på länge:

Länk

En 2-serie Gran Tourer (Den nya 7-sitsiga framhjulsdrivna bussen) som är fullutrustad med EXAKT ALLT! Ventilerat läder, HUD-display, parkeringskameror, Luxury-paket, träinlägg, sportratt, Navigation plus, dragkrok, panoramatak mm mm.

... Och så har dom valt den trepipiga dieselmotorn på 95hk :mrgreen:

Den bussen med all den utrustningen, full tank och förare samt passagerare måste väl passera 2 ton? Jag är inte precis den som skriker efter stora motorer, men det där känns nästan trafikfarligt
Wow...de har inte ens kostat på sig att pilla bort 214d-loggan.
av Lövet
Klart det är. Skulle gissa att 90% av alla XC90 (om inte mer?) aldrig lämnar asfalten.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Lövet skrev:Klart det är. Skulle gissa att 90% av alla XC90 (om inte mer?) aldrig lämnar asfalten.
Jag gissar på mer. Jag tror nästan det är mer sannolikt att V90XC-köpare lämnar asfalten.
av Schmoyoho
Skattevikt 2690 kg?!?!?!?! 190 hk i all ära men om XC90 är så pass galet tung så är det ju ingenting, som en D2:a i en V70 ju. Iallafall till hk/ton.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 100

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?