Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Sprutspecken skrev:
- betänk då att jag gråter en skvätt bara jag öppnar en dörr på bilen=slitage...
Du får börja gå in från passagerarsidan och klättra varannan gång.. Eller var fjärde.. Bakdörrarns ska ju också varvas!! Bild

Klart att det sliter lite mer på bilen att dra tungt.. Men det är ju inte säkert att det är något alls som kommer märkas under tiden som du har bilen.
Tog just utökade kortet för att få dra båttrailern med XC90n isf 940n. Döm om min förvåning när jag fråga bilskollärarn vad hans CRV fick dra, 2wd förvisso. 1500kg........ Och det har jag sedan sett reggat på 4wd modeller också. Finns visst ett 1800kg alternativ med.
Sen ser man gamla Cherokeen och 80-tals Troopers som är reggade för 3500....
joel80 skrev:
Sprutspecken skrev:
- betänk då att jag gråter en skvätt bara jag öppnar en dörr på bilen=slitage...
Du får börja gå in från passagerarsidan och klättra varannan gång.. Eller var fjärde.. Bakdörrarns ska ju också varvas!! Bild

Klart att det sliter lite mer på bilen att dra tungt.. Men det är ju inte säkert att det är något alls som kommer märkas under tiden som du har bilen.
Tack. Mkt bra tips. Varför har jag inte kommit på det. Bakluckan oxå. Frågan är väl iofs hur det skall vägas,mot ett trol ökat slitage på inredning o klädsel vid klättrandet i bilen.
Men intressant

Hej Min syster lämnades bilen på verkst[…]

Vart kan jag kolla luftförvärmningssp[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]