Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
andersuw skrev:
oldtimersmc skrev:VOC är super men att den larmar om att man ej låst bilen! Fan det gör den alltid oavsett om man låst eller ej.
Gör den det har du något fel någonstans. Min gör det nämligen inte.
Får mess om det ideligen...
Användarvisningsbild
av Perra83
oldtimersmc skrev:
andersuw skrev:
oldtimersmc skrev:VOC är super men att den larmar om att man ej låst bilen! Fan det gör den alltid oavsett om man låst eller ej.
Gör den det har du något fel någonstans. Min gör det nämligen inte.
Får mess om det ideligen...
Som sagt något fel är det. Hör med PST om det finns någon mjukvara som kan lösa problemet.
av oldtimersmc
Ok irriterande men har resignerat...
av andersuw
Behöver inte nödvändigtvis ha något med VoC att göra. Kan vara en sensor på någon låskista som inte registrerar att dörren/luckan ifråga faktiskt är låst. Kan också vara att alla låsen faktiskt inte slår till eller bara gör det ibland. Jag hade intermittent fel på låskistan på vänster bakdörr i min 02:a och det tog lite tid innan jag upptäckte att den dörren inte alltid låstes, i synnerhet som jag inte fick något larm om att bilen inte var helt låst de gånger det hände. Visserligen har min 02:a VoC den också (en av ytterst få bilar i den generationen som har det) men på den tiden kunde man bara drömma om att VoC skulle prata med en via någon smartphone-app. ;-) Dock förmodar jag att du redan kollat att det verkligen är falsklarm du får och att alla dörrar/luckor de facto är låsta när det händer.
av anna1984
Jag tycker mig ha läst någonstans att man ska kunna starta bilen med voc appen. Hittar dock inte den funktionen. Är det något dom har tagit bort eller?
Användarvisningsbild
av svergie2
anna1984 skrev:Jag tycker mig ha läst någonstans att man ska kunna starta bilen med voc appen. Hittar dock inte den funktionen. Är det något dom har tagit bort eller?
Är tyvärr beroende på vilken motor du har i bilen.

Skickat från min OnePlus 3
av anna1984
svergie2 skrev:
anna1984 skrev:Jag tycker mig ha läst någonstans att man ska kunna starta bilen med voc appen. Hittar dock inte den funktionen. Är det något dom har tagit bort eller?

Ok, vilka motorer gäller det?
Får man automatiskt upp det alternativet i appen då eller?
av dabman
anna1984 skrev:
svergie2 skrev:

Ok, vilka motorer gäller det?
Får man automatiskt upp det alternativet i appen då eller?
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 517ab85585
av andersuw
Och ja, det dyker automatiskt upp i appen i de fall bilen uppfyller kraven för att fjärrstarta motorn. Har denna funktion på min V70 D4 -15 (VEA) och kan tänka mig tillfällen då den kan vara rätt användbar, t.ex. när man har behov av att köra dieselvärmaren men kanske inte riktigt har kräm nog i batteriet för mer än en kort stund. Då kan man låta motorn hjälpa till med både uppvärmning och strömförsörjning mot slutet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??