Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nebo_74
de e så rörigt...och att söka i forumet funkar ju inte ! :(

Till frågan, vad är det för ET på en v70n 2.4T -03 ?

Tack på förhand / nebo
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns originalfälgar som har 43-46-49 som suttit original/eller levererats till S60/V70 som tillbehör men det vanligaste torde vara ET49..

/Thomas

(Edit: Pinsamt, men jag skrev fel... ET49 skall det vara givetvis..)
Senast redigerad av 2 Funk, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av nebo_74
Tackar boys !!

Hittade wind fälgar (nebula kopior)
ET på dom är 43....vad kan man slänga på för däckbredd på dem utan att det skrapar i innerkanterna ?????
Användarvisningsbild
av nebo_74
någon ?
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Tror att det även kan bero hur många " fälgarna är på också.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har sådana fälgar med 225/40-18 och dom tar i en smula med original utslagsbegränsare. Då jag inte ville byta till de största utslagsbegränsarna så fyttade jag ut originalet med hjälp av ett par vanliga planbrickor, samt att jag skiftade höger mot vänster för att kompensera för slitaget som varit på dem..

/Thomas
Användarvisningsbild
av ER
nebo_74 skrev:Tackar boys !!

Hittade wind fälgar (nebula kopior)
ET på dom är 43....vad kan man slänga på för däckbredd på dem utan att det skrapar i innerkanterna ?????
Har 7,5x17" med ET43 och 225/45-17". Tar inte i med den minsta begränsaren för 15" däck monterad. Har en liten känsla av att 235 breda kan fungera också innan man behöver byta till en som ger sämre styrradie om man håller sig till ET43 eller lägre.
Användarvisningsbild
av nebo_74
Funk skrev:Jag har sådana fälgar med 225/40-18 och dom tar i en smula med original utslagsbegränsare. Då jag inte ville byta till de största utslagsbegränsarna så fyttade jag ut originalet med hjälp av ett par vanliga planbrickor, samt att jag skiftade höger mot vänster för att kompensera för slitaget som varit på dem..

/Thomas
Funk.... är din bil sänkt ?

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]