Moderator: Moderatorer

SebSE skrev:
AndreasThn skrev:Bilen fick stå brevid en fälgkompis här om dagen (den är tvättad efter det :shock: )
Den där mittenparkeraren var ju inte så bra på ställa sig mitt i sin ruta...
Om utrymmet i och runt parkeringsrutorna hade ritats av någon intelligent människa så kunde varje bilist parkera sin bil precis vid den linjen som är på förarsidan. Då blir utrymmet lika för alla och ingen behöver stå snett eller mer åt den ena eller andra hållet. Alla följer den vänstra linjen om man kör in eller den högra om man hellre backar in på platsen. Hur enkelt som helst, och på detta sättet slipper man komma ut till sin bil bara för att upptäcka att man är tvungen att åla sig in eller klättra in på passagerarsidan.
Fått montert ny CTEK ladeledning med 15A sikring (art. nr. 56-629). Fornøyd med resultatet. :)
Förstår inte grejen med parkeringen. Ställer mig ofta så om det är fritt åt vänster, framförallt om bilen till höger har barnstol på "min" sida.
grillchips skrev:Förstår inte grejen med parkeringen. Ställer mig ofta så om det är fritt åt vänster, framförallt om bilen till höger har barnstol på "min" sida.
I detta fallet så Handlar det ju om att man nu tvingar den blåa bilen felparkera.
Exyzäta skrev:
SebSE skrev:
AndreasThn skrev:Bilen fick stå brevid en fälgkompis här om dagen (den är tvättad efter det :shock: )
Den där mittenparkeraren var ju inte så bra på ställa sig mitt i sin ruta...
Om utrymmet i och runt parkeringsrutorna hade ritats av någon intelligent människa så kunde varje bilist parkera sin bil precis vid den linjen som är på förarsidan. Då blir utrymmet lika för alla och ingen behöver stå snett eller mer åt den ena eller andra hållet. Alla följer den vänstra linjen om man kör in eller den högra om man hellre backar in på platsen. Hur enkelt som helst, och på detta sättet slipper man komma ut till sin bil bara för att upptäcka att man är tvungen att åla sig in eller klättra in på passagerarsidan.
Och om alla hittade på egna system så skulle det se ut som i parkeringar i medelhavet. I Sverige är det kutym man ställer sig mitt i rutan :)
SebSE skrev: Och om alla hittade på egna system så skulle det se ut som i parkeringar i medelhavet. I Sverige är det kutym man ställer sig mitt i rutan :)
Området är byggt 59 och storleken på rutorna därefter, det är standard att ytterplatserna innåt står lite utanför. Ändplatsen åt andra hållet har staket på ena sidan så den blir tajt ändå.
SebSE skrev:
grillchips skrev:Förstår inte grejen med parkeringen. Ställer mig ofta så om det är fritt åt vänster, framförallt om bilen till höger har barnstol på "min" sida.
I detta fallet så Handlar det ju om att man nu tvingar den blåa bilen felparkera.
V70:in är min och jag parkerade efter den blåa ;)
Hade jag ställt mitt i ruttan så är det tveksamt att grannen kommit in i mercan som står på andra sidan.
SebSE skrev:
Blablabla... :roll:
Lite underhållsladdning, jag har ingen fancy pancy C-TEK men Biltemas motsvarande gör jobbet helt okay.

Tar nog med den till fjällen över jul, stugan är ca 2km från backen dvs det blir mycket dieselvärmare och kortresor. Blir nog bra att ladda över natten.
  • 1
  • 672
  • 673
  • 674
  • 675
  • 676
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]