Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MB77
10v var snabba ryck, min står fortfarande bara som orderlagd efter 10v... leverans vecka 3

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Helblodsprinsen
MB77 skrev:10v var snabba ryck, min står fortfarande bara som orderlagd efter 10v... leverans vecka 3

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag antar att de fick in enormt mycket beställningar i slutet av september. Enligt min erfarenhet samt kollegor så brukar det vara ca +1 vecka på minvolvo.
av Göte
grålle1 skrev:Jippiee.. preliminär leverans ändrades från v3 till v2 idag.... (sista dag för ändring var24/11, beställd 30/9).... men det kanske ändras tillbaka igen, får väl se..... drygt att vänta :roll:
Beställde ungefär samma dag som dig och hade samma sista dag för ändring, även jag fick ändrat från v3 till v2. Bra att det går åt rätt håll för då tickar produktionen på enligt plan. Vore skoj att få bilen innan julafton, men å andra sidan är det bättre att få en äkta 2017.
av Helblodsprinsen
Lite off-topic.

Tycker att sätesvärmen och rattvärmen är extremt klen i min XC60. Sätesvärmen brukar man ju få stänga av efter ett tag pga att det blir för varmt. Än så länge har jag aldrig behövt göra det trots att den står på max i över en timme vid körning (blir alltså aldrig så pass varm). Desamma gäller rattvärmen. Ratten blir knappt ljummen vilket jag tycker att den borde bli? Har aldrig haft rattvärme förut så har tyvärr inget att jämföra med. Körde dock en S90 i ett par dagar och den ratten blev väldigt varm på väldigt kort tid.

Undrar därför om det kan vara något fel, bör jag kontakta min ÅF eller är detta normalt för Volvo?

Läste i ett annat inlägg (som jag inte kan hitta) att någon haft liknande synpunkter.
av KrilleW
Helblodsprinsen skrev:Lite off-topic.

Tycker att sätesvärmen och rattvärmen är extremt klen i min XC60. Sätesvärmen brukar man ju få stänga av efter ett tag pga att det blir för varmt. Än så länge har jag aldrig behövt göra det trots att den står på max i över en timme vid körning (blir alltså aldrig så pass varm). Desamma gäller rattvärmen. Ratten blir knappt ljummen vilket jag tycker att den borde bli? Har aldrig haft rattvärme förut så har tyvärr inget att jämföra med. Körde dock en S90 i ett par dagar och den ratten blev väldigt varm på väldigt kort tid.

Undrar därför om det kan vara något fel, bör jag kontakta min ÅF eller är detta normalt för Volvo?

Läste i ett annat inlägg (som jag inte kan hitta) att någon haft liknande synpunkter.
Ja, extremt mycket Off-topic ;)

Här finner du aktuell tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=130495
av MrSthlm
1:a inlägg på ett forum jag följt länge. :D

Byter min XC70 2015 (zlatanstuket) mot en bra specad XC60 R-design classic 2017. Leverans beräknat till V12.

Denna väntan, la ordern för ett par veckor sedan. :twisted:

Specifikation
XC60
Classic
2017
Paket Klimatpaket med VOC, Lastpaket, teknikpaket Pro
Färg Osmium grey 714 Styrning VÄNSTERSTYRD
Klädsel Mörkgrå GT60 Utrustningsnivå R-Design
Modell XC60 Classic
Modellår 2017 Växellåda 6-stegad Automat AWD
Motor D4 AWD

20" WHEEL IXION20B
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Backkamera Panoramaglastak/Taklucka i glas
Bagagerumsmatta formgjuten.
Parkeringshjälp fram och bak
Borttag av motoremblem på bakluckan
Polestar effektoptimering
Bärkassehållare i bagageutrymmet
Progressiv hastighetsberoende servo
DAB Radio förberedelse
Reservhjul Tempaspare
Drag, delbart
Sensus Connect Premium Sound, 7"
Elmanövrerad Passagerarstol
Sensus Navigation
Elmanövrerad baklucka
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG
Elmanövrerad förarstol m.minne
Skyddsgaller i stål.
Eluppvärmd ratt
Stänkskydd, fram och bak
Eluppvärmda spolarmunstycken
Subwoofer, 2X130 W
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner.
Innerbackspegel, automatiskt avbländade.
Vinterhjul continental dubbad aluminiumfälg Leda 18"
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com.
Volvo on Call
Svart kåpa sidobackspegel
Nymont Växlingspaddlar
Läderklädd instrumentpanelöverdel

Blir nog bra..
av Göte
Själv har jag 4 veckor kvar till planerad leverans, kollar status varje dag men bilen har inte blivit byggd än :roll: Lång väntan är det ..
av Helblodsprinsen
Göte skrev:Själv har jag 4 veckor kvar till planerad leverans, kollar status varje dag men bilen har inte blivit byggd än :roll: Lång väntan är det ..
Min blev byggd väldigt sent, 1 vecka och 4 dagar innan jag fick hämta ut bilen hos ÅF.
av KrilleW
Min bil gick precis ned från 9 till 4 veckor beräknad leveranstid. Underbart :D
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 203

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås