Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
Bilen tappar i värde så fort du hämtar ut den. Jag hade i så fall kört den i 6 eller fler månader och försökt hålla nere milen lite istället med förhoppningen att sälja den till någon som ett alternativ till en ny. Men det förutsätter att du får en bättre rabatt än 10% tror jag. Det är lättare att räkna på modeller där det finns beg. prishistorik men tror att CC kommer att stå sig fortsatt bra. Fortune favours the bold.

#Edit:
Detta alltså för att köra en bil "relativt billigt", där det relativa är en jämförelse med motsvarande bil som tjänstebil eller privatleasad.
Tror inte det går att tjäna pengar, bara hålla nere kostnader.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Malmstroem skrev:Problemet är att en stor andel av V90 CC kommer att gå som tjänstebilar, de köps sällan begagnade...
Det är mindre än 30% av volvobilarna som köps privat, för V90 CC är det kanske bara 20% så ska man sälja privat gäller det att speca så man träffar den kundgruppen.
av skullen
Här är en som verkar tänkt ungefär som jag.

När jag bygger den bilen på Volvocars.se landar jag på 485 typ.

https://m.blocket.se/Goteborg/Volvo_V90 ... 8.htm?sa=1
av troubleshooter
Om du har pengar och vill göra andra glada så go ahead, jag tror inte att du kommer gå plus på affären!,
Jag fick till 12,1% rabatt på återförsäljarpriset eller 12% på bygg din Volvo priset som privatperson.....

Dessutom tror jag just D4 AWD med någon standard spec är ju något som återförsäljarna kommer beställa
så att de har några standard bilar för den som inte bryr sig om att bygga sin egen variant, det i kombination
att provkörnings bilarna brukar kunna bli tillgängliga relativt snabbt gör att jag tror att du inte kommer gå plus.
av skullen
Nej, jag har nog givit upp denna idé. Men tanken kittlar mig...

12% måste vara en riktigt bra rabatt? Det tror jag är i klass med vad vi har när vi köper bilar på NCC. Kan vara någon procent till...
Sedan är det väl oftast lättare att få bra rabatt på en skapligt utrustad D5 än en snik D4, om jag inte är ute och cyklar?
av Gorban
skullen skrev:Här är en som verkar tänkt ungefär som jag.

När jag bygger den bilen på Volvocars.se landar jag på 485 typ.

https://m.blocket.se/Goteborg/Volvo_V90 ... 8.htm?sa=1
Ja den får han aldrig såld till det priset. Min bil är en leasingbil och landade på 530 efter rabatter. Då är det en D5 med nappa, B&W, 360-kamera, park assist, drag, 4-zons klima mm utöver vad bilen i annonsen har.
av perhall
Kan gå ganska snabbt också tills leveransläget är lite bättre. För 2 år sen var det 8-9 månaders leveranstid på A6 Allroad. För ett år sen 3-4 månader. Produktionskapaciteten ökar för Volvo när det går bra, sen kommer det ju nya konkurrenter nu (E-klass, 5-serie) och BMW är väldigt pigga på att kampanja... och som sagt måste den säljas till privatperson sen...
av skullen
I dagsläget är 2017 V90 CC slutsåld och man har börjat ta beställningar på 2018. Sedan är frågan om det innebär längre leveranstid eller inte, men bra sug efter dem måste det varit.

Bränsletrycksensorn Kan det göra at[…]

Min första tanke är bränslefilter e[…]

Grillchips Tesla Model 3 SR+ MY21

@Micce1980 , så är det. Jag var vä[…]

Aha! Ingen större fara att köra så[…]