Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Hej igen,
nu har jag fått mitt Regnummer, status är dock fortfarande "byggt i Torslanda".
Jag fick regnummer av min säljare på Bilia.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Har du fått ett datum av säljaren för när du kan hämta bilen? Jag har fortfarande inte fått något regnummer, men tydligen ett chassinummer. Min säljare håller på att kolla med Torslanda vad som är på gång.
av Jacobsson
Nej inte än.
Jag fick bara ett mail där han skriver Regnummer som jag kollat upp stämmer.
Han mailade till den som är leveransansvarig för min bil så han ska planera in datum för leverans.
Antar att han meddelar det inom kort.
Dom säger att det tar 2-7 dagar från det att bilen kommer till handlaren, vet inte vad som görs då men antar att det är översyn, tvätt och eventuell eftermontering?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Det hade blivit en "glitch" i systemet. De triggar igång regnummerskapandet i natt, så har vi det imorgon. Sen måste skyltar beställas också. Kan bli tight med uthämtning på fredag, vi får se. :)
av Jacobsson
Bara numret finns reggat borde du kunna köra med handskrivet ett par dagar.
Går ju bra när man får plåtarna stulna!?
av KrilleW
Jacobsson skrev:Bara numret finns reggat borde du kunna köra med handskrivet ett par dagar.
Går ju bra när man får plåtarna stulna!?
Det går inte göra handskrivna skyltar hur som helst på egen hand. Måste vara en gul skylt med svart text och en stämpel på från Polismyndigheten för att den provisoriska skylten skall vara laglig.
av Jacobsson
ok, men då verkar det i alla fall finnas en rutin för det så det går att få ut bilen från affären utan att ordinarie plåtar är framtagna.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Registreringsnumret har kommit nu, i a f! Så nu är det bara plåtarna som ska hinna till handlaren till imorgon eftermiddag ... :) Om det nu inte går att köra handskrivet.
av Jacobsson
Lycka till!
Blir kul att höra hur bilen upplevs efter lång väntan!
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 44
Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]