Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Ibland har de haft någon drive till11999sek, och jag har sett en del åf ha priset 14995sek, hör med din lokala ÅF, det lkanske är billigare idag.
av soder
Vet ej om någon sagt det, men kör på en bra mobil istället.

Jag var väldigt mån om att nya bilen skulle ha inbyggd GPS, men nu när jag väl har det tycker jag det är smidigare med Google Maps eller Waze.

Möjligtvis nice med VOC och skicka locations, men att skriva manuellt i bilen är ett helvete.

/Söder
av andersuw
Tycker även knappsatsen känns som ett rätt klumpigt instrument även om den kanske är bättre än hjulet. Det man borde ha haft istället för tumhjulet på ratten är en fyrvägsknapp likt den som finns i den särskilda knappsats för RTI som sitter bakpå ratten i min 02:a. Det går rätt snabbt att mata in med den, särskilt när man blivit van. Går med lite övning att göra detta även under körning.

Som apersson850 säger är annars röstinmatning den bästa varianten på nyare bilar. Funkar utmärkt på min V70 -15. Det gäller bara att prata högt och tydligt och vara noga med uttalet. Det senare gäller särskilt utländska adresser. Vad som är rätt uttal avgörs inte av vilket språk navigatorn är inställd på att tala utan på vilket språk som talas på den plats där adressen finns. Är det exempelvis en adress i Italien gäller det att uttala den som en italienare skulle göra. Annars funkar det inte alls har jag märkt.
Användarvisningsbild
av Derank
anna1984 skrev:Och det här är alltså det enda sättet att få integrerad GPS i bilen?
Ja, men det är inte värt pengarna. Ladda ner waze till mobilen. Den appen gör allt 100gg bättre.

Tom Google Maps är ljusår bättre. Googla upp en destination. , tryck på kartan och du får färdvägen

Precis :-) En hjälte är du Erik Å[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]