Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chrillewe
Uppdaterar lite..

Har varit in på verkstan där dom kollat på bilen och det enda jag fick veta är att det är helt normalt och kan se ut såhär på en helt ny bil. Det är inget som går att justera pga av att dörrarna inte skulle stämma upptill om man justerade till det nertill..

Dom tog in en kille från lackverkstan men han sa inte så mycket mer än att det kan vara skillnad. Jag frågade honom om dom hade släppt ut en repad krockad bil med nivåskillnader.. Då svarade han inte.

Verkstan hjälper mig alltså inte. Vad kan man göra? Var kan man läsa hur mycket det får skilja på saker och ting?

Läste en artikel om att Volvo 240 gick tystare än nya xc90. Det roliga är att den säkert hade bättre passform också..
av least
På en ny bil är det rimligt att man pratar med sin säljare, om detta inte fungerar tar man det till kundansvarig. Att hålla på och prata med "plåt och lack" kommer inte att få din bil justerad. "Någon" måste godkänna arbetet och kostnaden, sen kör du bilen till verkstaden.
av mattish
Jag frågade min granne (märkesmeck) om hur man justerade dörren så den inte tog i bygeln. Dörren lite för högt justerad. Han hängde sig i dörren lite sen vart det bra.. Men visst, jag kör ju subaru :P

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]