NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
FiddeUBC skrev:Och varför passar den bara till 08- ???

Typiskt VOLVO!
som jag fattat det så kommer det ju komma en som passar till 06an också, om man nu läser på instalationsbeskrivningen på sidan 1.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Tja vem vet men jag har frågat volvos tillbehörsavdelning i Götet och de säger att den adaptern bara kommer att passa till årsmodellerna 2008 och frammåt.

Synd eftersom många av oss väntat länge på en adapter.
Att köpa en 6cd växlare är bara att kasta pengarna i sjön.

Men vi får väl se, jag ska undersöka vidare i vart fall.
av Dalhus
Hej
Er der nogen der ved hvad dette koster i sverige
Base kit
30775865
3268,75 Dkr

31201196
Mounting kit
398,75 Dkr

31210012
Cable
133,75 Dkr
greendevil skrev:Jaja, men lova att ni inte skvallrar... :wink:
Kul med intresset! Det är bara synd att
a) det tagit sån tid att få detta klart, men det har strulat lite med bl a validering och certning
b) det inte går att retrofit:a på MY -08

Nåväl:

S40 08-, V50 08- , C70 08-, C30 08-

Base kit
30775865

+ Mounting kit, välj en av

31201524
for cars with USB/iPod accessory and Blue tooth handsfree accessory
for cars with Premium Sound System and High Performance Sound System

31201523
for cars with USB/iPod accessory and Blue tooth handsfree accessory
for cars with Performance Sound System

31201196
for cars with USB/iPod accessory and without Blue tooth handsfree accessory
for cars with all audio levels

+ Cable, välj en av

30752873
USB cable

31210067
USB- and iPod-cable

31210012
iPod-cable

+ Application
(tre olika)

...den tankar verkstaden ned via VIDA, inget som går att beställa och ej av intresse att delge folket ;-)

Det verkar som att Bluetooth-systemen (31201523/4) kommer någon månad senare, wk726 eller så.
Og skal bilen have opdateret software efter montering ?
av Silvermannen
Min High Performance stereo till V50 -07 är "MP3-kompatibel". Nån som vet om det bara är Ipod som funkar? Funkar inte vanlig MP3-spelare? De e ju bra mycket billigare än en Ipod...

Dum fråga/nån som har ett bra svar?? :roll:

Silvermannen
------------------
V50 2.0D Summum -07 8)
av Doby
Silvermannen skrev:Min High Performance stereo till V50 -07 är "MP3-kompatibel". Nån som vet om det bara är Ipod som funkar? Funkar inte vanlig MP3-spelare? De e ju bra mycket billigare än en Ipod...

Det betyder att den kan läsa CDs med mp3 låtar. Du kan bränna ner ca 150 låtar i mp3 format på en CD. USB/Ipod ger att både vanliga mp3 spelar med usb kontakt och ipod kan användas. Denna kostar otroligt saftiga 5700 spänn! Tar nog hellre en CD växlare då....BMW tar 3000kr för en usb/ipod....
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Mycket snack i liten låda här...vad har vi kommit fram till egentligen?

Någon som vet om det nu finns en vettig lösning att koppla in en mp3-spelare, USB/AUX/Ipod?!?! ....antingen om Volvo har någon egen lösning eller om någon testat en allternativ lösning som fungerar bra?

Nu snackar jag givetvis om tidigare modeller före -07, snikstereo.

Har kört fm-sändare, men just den jag har är ju ingen klockren lösning direkt. Någon som vet om det finns en BRA fm-sändare på marknaden?
Såg att det fanns en aux-fm-sändarburk man kopplar mellan stereon och antennkabeln. Borde ju logiskt sett ge bättre mottagning iaf.

Det finns ju en kabel du kopplar in i stereon som passar bl.a. V70/S80. Det finns inget liknande till S40n/V50? typ årsmodell -04-05?!!?!
av Tisas
Silvermannen skrev:Min High Performance stereo till V50 -07 är "MP3-kompatibel". Nån som vet om det bara är Ipod som funkar? Funkar inte vanlig MP3-spelare? De e ju bra mycket billigare än en Ipod...

Silvermannen
------------------
V50 2.0D Summum -07 8)
MP3 kompatibel har inget att göra med MP3 spelare, utan att den kan spela skivor med MP3 låtar på. Sen är skillnaden mellan USB interfacet och iPOD interfacet bla den att man kan styra sin iPOD totalt, inkl få den laddad, komma åt spellistor mm, medans man med AUX ingången bara kommer åt byta låt och höja/sänka volym
av Tisas
Doby skrev:

Det betyder att den kan läsa CDs med mp3 låtar. Du kan bränna ner ca 150 låtar i mp3 format på en CD. USB/Ipod ger att både vanliga mp3 spelar med usb kontakt och ipod kan användas. Denna kostar otroligt saftiga 5700 spänn! Tar nog hellre en CD växlare då....BMW tar 3000kr för en usb/ipod....
usb/ipod medger även laddning, samt total kontroll över spelaren. Du kan mao även lyssna på podcats.
Användarvisningsbild
av Appel
Tisas skrev:MP3 kompatibel har inget att göra med MP3 spelare, utan att den kan spela skivor med MP3 låtar på. Sen är skillnaden mellan USB interfacet och iPOD interfacet bla den att man kan styra sin iPOD totalt, inkl få den laddad, komma åt spellistor mm, medans man med AUX ingången bara kommer åt byta låt och höja/sänka volym
Via AUX-ingången får du bara överföring av ljud, det går inte att byta låt eller justera volymen på själva MP3-spelaren.
Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]