Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Perra83 skrev:Blir ett gäng 50kr checkar på ett år.
1-2 tankar diesel varje månad, 1500kr amortering och ränta och nästan 300kr i försäkring. 5000kr ger väl 50kr i bonuscheck. Alla checkar ligger med i Carpay appen och jag använder dom när ja tankar.
Funderar på ett Volvokort med VISA för att få bonus även från all annan handling. Borde väl även ge bonus på internetköp?
Märkligt. Om 500sek ger en 50 lapp tillbaka borde jag få en varje månad då jag amorterar 50k per år.
Användarvisningsbild
av Derank
Laddade ner den dör appen u och amortering är inte bonusgrundande. 5000 poäng ger 50sek i bonus och varje krona verkar ge 0.5 i bonuspoäng så 10000 ger 50sek får jag det till.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Perra83 skrev:Blir ett gäng 50kr checkar på ett år.
1-2 tankar diesel varje månad, 1500kr amortering och ränta och nästan 300kr i försäkring. 5000kr ger väl 50kr i bonuscheck. Alla checkar ligger med i Carpay appen och jag använder dom när ja tankar.
Funderar på ett Volvokort med VISA för att få bonus även från all annan handling. Borde väl även ge bonus på internetköp?
Yes, allt utom spel. Brukar betala resor och andra dyrare grejer. Får kanske 1-2 i månaden i snitt.
Användarvisningsbild
av Funk
Derank skrev:Laddade ner den dör appen u och amortering är inte bonusgrundande. 5000 poäng ger 50sek i bonus och varje krona verkar ge 0.5 i bonuspoäng så 10000 ger 50sek får jag det till.
Nu har jag inte kollat på ett tag, men tidigare fick man en högre procentsats om man hade finansiering via Volvofinans, och ytterligare lite högre om man dessutom betalade Volviaförsäkringen via kortet.

/Thomas
Användarvisningsbild
av P210
Märkte en annan sak med volvokortet, har mest använt mitt för att dela upp servicekostnad och köpa reservdelar med, men hade glömt mitt vanliga uttagskort hemma en dag förra veckan så jag stannade till vid en Bankomat och tog ut 200 spänn på volvokortet, döm om min förvåning när jag fick en uttagsavgift på 40kr, kan gå med på det vid uttag utomlands men hemma i Sverige!!

Läste villkoren och visst;
Uttagsautomater i Sverige och utomlands
Sverige och Europa
Gällande uttagsbegränsning i automat är 8.000 kr/dag och 12.000 kr/vecka. I samband med uttag tillkommer en avgift om 2% av beloppet, dock lägst 40 kronor, både i Sverige och Europa.
Lite sninket eller?
Användarvisningsbild
av Derank
Funk skrev:
Derank skrev:Laddade ner den dör appen u och amortering är inte bonusgrundande. 5000 poäng ger 50sek i bonus och varje krona verkar ge 0.5 i bonuspoäng så 10000 ger 50sek får jag det till.
Nu har jag inte kollat på ett tag, men tidigare fick man en högre procentsats om man hade finansiering via Volvofinans, och ytterligare lite högre om man dessutom betalade Volviaförsäkringen via kortet.

/Thomas
Har både och
Användarvisningsbild
av Funk
Derank skrev:
Funk skrev:

/Thomas
Har både och
Kollade just upp detta, du har rätt...det är tyvätrr rak bonus numera... 0,5 poäng per krona på alla inköp utanför Volvo/Reanult/Tanka och 1poäng inom..

/Thomas

Hej! Har en v70 1,6 drive -12 som gått 31x m[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Jag valde till min beställda V90 T6 Recharg[…]

Trasig Renault Scenic

Beställde nya ventiltätningar och packni[…]

..Rycker batteriet i 10 sekunder. Startar som va[…]