Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Ryggskott är en djävla tur hade det varit en halvmeter längre upp hade det varit nackskott.
Bort med kåpan och luftslangen så sitter den där under, har för mig att det är ett grått kontaktstycke med en bygellåsning till.
Användarvisningsbild
av snepo
oldtimersmc skrev:Ryggskott är en djävla tur hade det varit en halvmeter längre upp hade det varit nackskott.
Bort med kåpan och luftslangen så sitter den där under, har för mig att det är ett grått kontaktstycke med en bygellåsning till.
okey tack
av oldtimersmc
Ur tråden...
"
Fixat! Mao bort med sugslangen (den övre grova) och sen så kan man se den under tryckröret till insuget.
Hade med mig en för ändamålet perfekt lååång vinklad biltemagrosse näbbtång som jag kunde hålla fast låsbygeln med vid återmonteringen.
Nu så är kylfläkten tyst när motorn är kall så fan trot men det kan vara så att jag slipper byta termostatet.
Det får nästa köldknäpp utvisa...
[/color][/color]"
av oldtimersmc
Felmeddelandet lär du inte få tillbaka termostaten gör sig påmind när det blir kallt och du inte får upp värmen.

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]