Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RoyalKort
Tja! Har en s80 2007 med High performance ljud. Igår va jag sugen och kolla vart man kunna sno ström inne i kupén så jag öppnade nedre panelen på mittpanelen och drog ut ett kontaktstycke för att kolla om det fanns något jag kunde sno där. Jag kontrollerade med en test lampa för att se vattnet som finns ström. Efter det la jag tillbaka kontaktstycket.

Mer än så gjorde jag inte, försökte inte heller sno ström.

Nu har stereon lagt av. När jag försöker sätta på den så händer Ingeting. Mina sensorer fungerar inte heller, då ljudet i bilen inte fungerar.

Detta har jag gjort:
tagit ur batterier i över 2 timmar
Kollat säkring nr 6
Kollat så kontantstycket sitter i ordentligt.

Någon som vet vad som kan ha hänt?
Mvh
av least
Stereon stendog inte av sig självt, men du kan ha dödat den.
Dra aldrig ur kontakter ur en enhet så länge som bilen har ström.

Läs ut felkoder och hoppas på det bästa.
av least
Den ska nog klara att man drar ut kontaktstycket, men det är inte lika säkert att den tål detta ifall kontakten dras ut det minsta snett.
av least
Ajdå, jag läste först nu att du använde en testlampa för att kolla var det fanns +12V.
Dessa testlampor är inte att rekommendera att användas för elektronik.

Men jag kan ha fel, du kanske kallar en multimeter för testlampa?

Har du otur så kan du ha brännt någon komponent i huvudenheten för stereon.
av RoyalKort
De va en sån lampa från biltema. Liknar en penna. Vid ström på 6-12v lyser den. Fan den borde inte kunnat ta död på stereon.. jätte konstigt
Säkringarna ligger under handskfacket på min. Ingen säkring har gått.
av Schmoyoho
Det finns säkringar under motorhuv, under handskfacket och i REM:en (i bakluckan, bakom vänster bakljus). Förhoppningsvis bara en säkring som skjutit. Kolla i instruktionsboken vilka säkringar som rör stereon och dubbelkolla de, men jag har också för mig de sitter i bakluckan.
av Mumsmums
Det är med största sannolikhet kontaktstycket. Hade min förra V70 inne på service och när jag hämtade den funkade varken stereo eller sensorer, dvs precis som för dig. Visade sig att vid byte av kupéfilter drog teknikern ut kontaktstycket för att komma åt lättare och sen missade han att trycka tillbaka det med dina symptom som följd. Kanske hände något med din kontakt när du tog isär det.

Har paff för hela kylaren på våra[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]